Ett litet livstecken...

mer än så hinner jag inte nu... snart kommer Petter hem från sin match och då tänker jag gå och lägga mig. Stig har redan somnat i mitt knä. Trött! Det har varit så fullt upp att jag inte ens hunnit skriva en liten rad. Julbord på Stadshuset med Moderna förra fredagen. Handlade de flesta av julklapparna i lördags och söndagen spenderade jag och Stig i Lagga. Var helt underbart vinterväder förra helgen. Massor med snö och lördagen sken solen! Finns inget härligare än sådana vinterdagar. Vi passade på att ha Stig lös en stund. Finns en bra väg som alltid är plogad hemma. Vägen som går till "Gropen" som Johan jobbade i förut går det ingen trafik på helgerna. Stig såg ut att tycka att det var skönt att få vara lös och springa jättefort, jättefort!

I veckan har det också varit fullt upp, fast jag har lite svårt att minnas vad jag gjort... =) Ikväll kom Jossan och Carro hit och åt sushi och drack glögg. Supermysigt att träffas! Tyvärr var Stig på sitt allra värsta humör... hyper. Men de gångerna kommer alltmer sällan. Han håller på att bli stor killen! Igår var några av mina "gamla kollegor" på besök. Vi åt sushi då också och drack glögg. Så kul att träffas ibland utanför jobbet. Den kvällen var Stig däremot jättelugn. Låg och vilade medan vi åt och satt en stund i knä efteråt. Inte direkt till något besvär! Oftast är det så nu. Man märker inte av honom på samma sätt. Petter stackaren hade en hemtenta som skulle lämnas in mitt på dagen idag, så han satt med den hela dagen och hela kvällen. Stig blev less på att matte och husse aldrig gick och lade sig så han nattade sig själv i transportburen i hallen. Så där sov han inatt =)

Imorgon natt kommer hon! Lillasyster! Så planen är: förhoppningsvis sovmorgon, en snabb tur på stan, åka upp med Stig till Västerböle där han ska få övernatta och sen är det julfest med Sundsvall på lördag kväll. Helene, Sussi, Emma och jag tänkte tjuvstarta lite innan med lite vin. Grabbarna kör ju igång redan efter träningen någon gång vid tvåtiden. Riktigt så tidigt blir det väl inte för oss =) Sen på söndag blir det hem till lagga så snart formen tillåter det. Och äntligen träffa lillasyster. Vi har ju inte setts sedan i början av september då jag var på Rhodos. Och hon har faktiskt inte varit hemma sedan i början av april. Det ska bli så kul att se henne! Trodde aldrig att vi skulle få fira jul tillsammans iår =)

Lite bilder från förra helgen finns i kameran. Förhoppningsvis kommer de strax. Blir säkert lite dåligt bloggat framöver också är jag rädd för. Fortfarande lite förberedelser inför julen kvar och har dessutom massor på jobbet =( Lovar dock bättring direkt efter julhelgen!

Stig längtar tills imorgon för då får han åka till mammasannajuli och alla andra i Västerböle! Busa hela dagen och förhoppningsvis inte hela natten =)

Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0