Stig har varit duktig idag...

Jojomensan det har han allt. Promenaden imorse gick som en dans. Vem hade kunnat ana det? -10 grader och morgon bukar inte höra till Stigs favoriter. Men men, Stig sprang ner på stan. Vi var bort till Vängåvan och tittade på tomtarna i småhusen, jättesöta, sen sprang vi hem. Jätteglad, jätteglad =)

Jag gick på jobbet. Fick min fina ljusstake som ser ut som en liten ängel som jag beställt på ljuspartyt hos Jessica. På lunchen passade jag på att gå på nya Kazaa och köpa lite röda blockljus. Hem redan vid tre då snickaren som ska göra klart smågrejorna i köket och runt garderoben i sovrummet kom och kikade. Förhoppningsvis hinner han komma före jul. Som jag sa till honom är det ju ingen jättepanik. Det har ju sett ut så här så pass länge att det inte spelar någon roll om det blir någon vecka till=) Jobbade ett par timmar hemma medan Stig tog en tupplur i mitt knä, myysigt! Kvällspromenaden blev den bästa på länge! Stig var på superhumör! Han sprang till parken, uppför Oscarsgatan (ja, ni läste rätt, uppför Oscarsgatan), via parken upp till Sidsjön. Sen vände vi och gick hem. Stig stannade inte en gång för att diskutera vägval, temperatur eller annat. Roligt, roligt, allt var så roligt! =)Han var så glad och hade otroligt mycket energi. Konstigt med tanke på att han busade med Juli hela eftermiddagen igår. Vi stannade ett par gånger när vi mötte folk och övade på att Stig ska sitta och titta på matte medan dom går förbi, gick jättebra. Gå fint fungerar också nästan jämt. Finns det bara karra så går det mesta =) Så duktig kille!

Väl hemma fick Stig sin middag. Slafs, sa det som vanligt. Medan jag lagade middag till mig och Petter stod Stig vid mina fötter och tyckte att jag var dum i huvudet som inte gick och satte mig i soffan när han sa till. Var ju trött ju =)  Så helt plötsligt var han bara borta... letade överallt utan att ropa på honom för jag ville inte störa ifall han hade myst ner sig någonstans. Hittade honom tillslut i bilburen... favoritburen! Han kom ut på en gång när han såg att jag kom... typiskt! Senare när jag och Petter åt bäddade han faktiskt ner sig i köket... och vilade riktigt. Första gången på länge som han verkligen vilar utan att vara i buren, sitta i knä eller vilar med mattes hand på bädden. Så skönt! Det är något vi behöver öva på... inte så lätt när matte och husse tycker att det är minst lika mysigt som vovven att kramas i soffan =)

Det tar lång tid att bädda ner sig, men sen kan man faktiskt mysa själv =)


Farmor och mormor: Titta vad jag sträcker på mig nu! Räcker det?
Nu ska vi snart sova, natti natti =)


Kommentarer
Postat av: Mommo

Jaaa, det räcker och blir över , lilla fina hund!! Puss

2008-12-10 @ 09:32:19
Postat av: Fammo

Haha. Duuuktig ponke! :D

2008-12-10 @ 11:33:33
Postat av: Jennifer

Hej Sofie!

Jaa, jag tänkte att jag måste börja blogga jag också....man faller ju för grupptrycket :)

Kul att läsa din blogg, han är ju för söt lilla Stig! Jag och mamma fick ju kika lite närmare på han för nån månad sen....vi mötte Kerstin och Olle i Laggis när dom var hundvakt. Herregud va liten han är....och vilken sprutt de va på han!! Lääängesen wilma och bella hade sån energi! :) Hoppas de går bra med allt och att man får se till dig nåt vid jul/nyår!

Kramar

2008-12-10 @ 15:49:19
URL: http://jenniferbluckert.blogg.se/
Postat av: Jossan

Hehe jo, skattefritt é bra! Huga va söt Stig är på bilden där han myser/sover i köket! Längtar tills man träffar den lille. Jag har skaffat några klappar, men har ganska klart för mig vad jag ska köpa. försöker slippa "sista minuten"-stressen! =) Har du skaffat nå klappar än? Fredag 19 dec ska jag fika m Carro på em/kvällen. Du får gärna hänga på om du kan!

Ses snart! Kos & klem

2008-12-10 @ 21:03:36
URL: http://josefinbluckert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0