Julfest, Julbak och lite annat

Har hänt en hel del sen sist. Julfest med jobbet i fredags, superkul med rocktema. Mitt lag bestod av Linda Sö, Daniel, Maria Å och jag. Vi var utklädda till Nirvana. Blev lite väl mycket att dricka dock så lördagen ägnades mest åt att vila =) En promenad i djupsnön i skogen hemma i Lagga hann vi med. Stig fick stanna kvar där för husse och matte skulle till Stefan (A) och Emma på fest. Jag var segare än en seg råtta men husse tog igen det han missat på fredagen och var rätt sliten på söndag =) jättetrevligt att träffa Stefan och Emma, Pontus och Lina och Magnus och Kristin var också där och det var självklart kul att se dom också. Många av grabbarna i laget var också ute så vi träffade dom när vi kom ut.

Igår for jag till Alnö till Emma för att baka julgodis med kovlandstjejerna. Eller jag for... Erica och William kom och hämtade mig vid halv tio. Gissa om jag var trött när jag vaknade vid nio? Vi hade iallafall en supermysig dag. Stig fick stanna hos mamma för Emma är jätteallergisk. Så kul att träffa tjejerna, vi ses ju inte så ofta längre eftersom Petter inte spelar med Kovland längre. Jättekul att se alla barnen också. William träffar vi ju rätt ofta men Milia har vi inte sett på länge. Hon har ju blivit så stor! Felicia hade jag aldrig sett förut, inte så konstigt kanske eftersom hon bara är fem veckor. Melvin har vi bara träffat en gång förut. Han är ju inte heller så gammal, tio veckor. Så otroligt fina barn alla fyra =) Blev inte så mycket godis bakat, men vi hade väldigt trevligt! Glögg och pepparkakor med mögelost, så mysigt!

Lite tråkiga saker har vi också hunnit med. Lilla farfar somnade in natten mellan lördag och söndag. Skönt för honom. Han kunde varken äta eller dricka på slutet. Har man levt i 85 år och fått vara pigg så länge som han varit förstår jag att man känner sig nöjd och inte vill längre. Mamma och pappa var dit med farmor på lördag så dom fick träffas en sista gång. Senare på kvällen var mamma dit med Stig och lite rödvin. Se hunden och få lite rödvin ville farfar innan han somnade. Han var så söt min lila farfar! Jag kommer verkligen att sakna honom... 

Idag stannade jag hemma från jobbet. Tar ut lite komptid. Kände att jag behövde ta en dag och bara ta det lugnt. Göra något kul och komma ifrån allt en stund. Stig och jag tog med oss Fredrika och for upp till Ingela och hundarna. Stig var superladdad innan vi for och busade hela eftermiddagen med Juli. Dom har så kul tillsammans syskonen =) Fredrika tog lite bilder så det är bara att kika in på Ingelas hemsida så dyker dom nog snart upp där. Nu är vovven supertrött och sover gott i mattes knä =)


Halva Nirvana, andra halvan, jag med halva Ramones (Helcar och blomman)

Milia och William, Melvin, Felicia

Emma, Erica och William, Sofia och Lisa, Felicia och Melvin

Julfin innergård, fest hos Stefan A och Emma, Stig

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0