Bråk, bråk, bråk!

Ungefär så har dagen sett ut! Började med att Stig hellre ville bita i halsbandet än att ha det på sig imorse. Igen vidare start på dagen. Halsbandet åkte dock på, för att sedan åka på och av tills det gick utan protester. Sen var det mattan. Stig tyckte att den var en hit! Inledde med att kissa på den, sen bet han lite på den, sov på den och senare kissade han på den igen. Matte blev stortokig varje gång han bet på den. Försökte prata i telefon med Maria B för en stund sedan men det gick bara inte. Den stackarn fick höra mig rya i ett antal gånger i luren innan vi fick avsluta. Nu fick vovven gå och sova medan matte försöker hämta kraft inför resten av kvällen. Det tar verkligen på krafterna att vara såå arg hela tiden! Men om allt går som det ska är det ju bara för en tid. Just nu har killen fått för sig att det är husse som bestämmer sen Stig sen matte. Det ska vi allt ta ur honom! För en tid sedan var det omvänd ordning, matte, Stig och sist husse. Jag är så glad att jag har Ingela som pushar på mig att rya i åt honom. Det är skönt att ha någon med hundvana som kan säga åt oss hur vi ska göra. Tack snälla du!

Dagens positiva sak är att när jag tog upp Stig på köksbänken för att klämma lite på honom, titta i munnen och sånt så var han duktig. Jag hade precis bivit riktigt förbannad på honom så jag passade på när han var lite fjäskig. Då fick ju matte använda snälla rösten också. :) Halsbandet har också gått bra resten av dagen. Stig får snällt sitta på golvet medan matte tar på och av det. Karra och beröm när han är duktig! Vi fortsätter träna på det. Skönt att känna att inte allt går skit! :)

Elin och Maja har varit här under eftermiddagen. Trevligt med sällskap! Dom ska se efter Stig en sväng på fredag när jag jobbar och Petter är på matchvärmning.  Nu ska jag logga in och kolla jobbmailen. Skönt att hålla undan lite där! Ska ju faktiskt jobba torsdag och fredag.

Sen tar vi nya tag när killen vaknat :)


Kommentarer
Postat av: Maria

Haha det var härligt att surra ändå trots lilla pippin :-) Pippi Stig.. Jasså du ska jobba tors+fre :-) kul då ses vi.. när ska vi köpa med lunch å komma upp då?? Kram

2008-10-06 @ 19:34:42
URL: http://emmariia.blogg.se/
Postat av: Kicki

hej... vad roligt att du bloggar om eran nya vardag!! synd att du glömde säga de bara så jag fick veta på annat hål =) vad söt han är!!! såå himla fin! gillar han sängen då? verkar som ni har trevliga dagar, de var väl värt att spara ledigheten för detta =) lite tråkigt att inte jag hinner träffa honom som valp bara, ibland får man lida för att man bor långt bort!! kramar..

2008-10-07 @ 22:04:26
Postat av: Jossan

Heeeej! Va skoj att du skaffat blogg...förlåt, du och Stig! =) Nu kan jag ju hänga med hur det går för er endå! Åhh så fin han är! Riktig busvovve oxå vad jag förstår. Du är så duktig. Håll ut bara...allt blir ju lättare m tiden. hehe Jag hör av mig direkt när jag kommer hem, så man får träffa lilla Stig! =) Hoppas allt är bra med dig! Massa kramar

2008-10-08 @ 19:30:11
Postat av: Ingela

Nej nu får du skriva mera...:) Det där är gammalt nu, han har ju varit duktig sedan dess, glöm inte det! ;) Puss till Stig och kram till dig!

2008-10-09 @ 07:24:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0