Första snön!



Idag kom den äntligen! Första snön! Det flög lite i luften när jag gick hem från jobbet... innan jag gick kände jag inte alls för att gå ut. Trött och less efter arbetsdagen. Att man aldrig hinner det man tänkt sig på dagarna. Men bara man får komma ut och få lite luft på vägen hem så känns allt lättare. Framförallt en sån här dag, med snö och allt. =)

Vi gick direkt ut och det var en spänd matte som undrade vad vovven skulle tycka om snön. Succé! Det var ju hur kul som helst! Inte sådär blött och kallt som matte var orolig för! Vi tog en rejäl promenad upp mote Södermalm. Ett tag jagade vi skuggorna som blev på marken under gatuljusen när stora snöflingor föll mot marken.  Sen försökte vi hitta allt vi brukar nosa på och leka med där under snön. Till sist smakade vi lite på en snöboll som barnen lämnat på gatan. Blev tyvärr inte så bra bilder då vi glömde kameran uppe i lägenheten. Efter promenaden gick vi upp och hämtade den. Inte så populärt. När man kommit hem så är det snart dags för middag och då kan man ju inte gå ut igen! Tokiga matte! Men en hyfsad bild fick vi iallafall till.


Titta vad snällt jag väntar innan jag äter upp godisen =)

Kommentarer
Postat av: Jossan

Åh va mysigt ni har. Man ser verkligen att Stig blivit större! Så fin! Vi måste se till att ses nåt när jag kommer hem i jul. Längesedan nu. =) Jag är inne och kikar varje dag på din blogg. Skoj att höra vad ni pysslar med där hemma. Skoj med resa till Umeå!

Väntar fortfarande på att hitta Sofie på facebook! hehe

Hörs snart igen! Massa kramar

2008-10-30 @ 18:44:35
URL: http://josefinbluckert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0