Pigg och utvilad?

Faktiskt! Första gången på länge. Har haft fullt upp på nätterna att grubbla på hur det är med farmor och farfar och mormor och hennes sambo. Men inatt sov jag hela natten... sista timmen med täckjacka och mössa på. =) Stig vaknade vid halv åtta så jag klev upp och klädde på mig, jacka och allt. Öppnade buren och som vanligt tog han tid på sig innan han kom ut. Kom och satt i mitt knä och somnade om. Då fick lilla vovven sova en stund till i buren och matte sov med kläderna på i sängen. =) Sen klev vi upp och gjorde morgontoa och frukost. Nu har husse också vaknat så nu ska vi nog snart gå ut en sväng. Vart vet jag inte än... Just nu sover vovven i mattes famn.

Igår var vi hem till lagga och tog en sväng i skogen med Stig. Han kutade på som en liten galning i 40 minuter. Jättemysigt med skogspromenad. Skönt att slippa allt folk och alla andra hundar en stund. Stig är inte direkt blyg av sig i skogen. Han springer i förväg och undersöker allt. Innan vi vänder är han rätt noga med att hålla koll så att vi verkligen hänger med, men på vägen hem springer han långt i förväg. Igår blev vi tvugna att ta på kopplet långt innan vi kom till bilen. Dels blev han så modig att han försvann utom synhåll så vi fick några nervösa sekunder innan han kom när vi ropade, dels blev det så mörkt att vi knappt såg honom på stigen. Det är full fart ändå, så långt kopplet räcker. Sen for vi direkt till Mattias, Erica och William och åt vama mackor. Supermysigt! Vi höll på att somna i soffan allihopa innan vi for hem men vi blev bara tvugna att kolla på sporten för att se vad som hänt i Umeå med Björklövens styrelse och supportrar.=)

Kommentarer
Postat av: Ingela

Sååå goda muffins och så fin liten taxkille:) Stigge kan inte fått en bättre matte och husse:)Kramar till er!

2008-10-14 @ 18:22:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0