Regn = misslyckad morgonpromenad?

Japp! Stig tycker att regn är bland det värsta som finns... Det är ju så kallt att sätta ner tassarna. Vi lyckades vara ute i ca 30 min, varav Stig gick max 10 min. =) Småtassarna var iskalla när han fick komma upp. Lite frisk luft fick vi ju iallfall. Annars har han blivit riktigt duktig på att gå. Pinar på allt han kan och vill sällan komma upp. Jaja, hoppas att det blir bättre väder i eftermiddag så vi kan ta en tur då.
 
Igår var vi på kalas nästan hela dagen. Först var vi på stan och köpte presenter till Petters systrar. Det blev presentkort på SPA på Södra Berget. Vi hann springa i ett par andra affärer också innan vi for till Petters mormor och morfar och åt sen lunch. Fick jättegod kycklinggryta med ris. Äppelkaka till efterrätt, mumma! Maja kunde inte komma samtidigt som oss, utan kom när vi for så vi passade på att fika med henne senare på kvällen.  

När P for och tränade åkte jag och Stig till Lagga och tog en långpromenad i skogen med mamma. Jätteskönt! När vi kommit en bit in i skogen fick Stig vara lös en stund. Han var jätteduktig, höll sig nära matte och kom direkt när jag ropade. Han är så härlig när man ropat och han kommer i full fart! Plöjer rätt genom kvistar och allt för att komma så fort han bara kan =) Vi tränade lite på "stanna" och det fick riktigt bra, både i koppel och när han var lös. Duktig kille! Hoppas att det inte bara var en tillfällighet. När ja ropat stannar han och sitter snällt och väntar på karra. Så söt! =) 

Hittade en jättefin jacka på stan igår som jag tror Petter skulle fara och köpa efter morgonträningen. Hoppas!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Meeeen åååååååååååååååh , får du jackor du, bara sådär:)jag antar att den var till dig:) Kram

2008-10-16 @ 16:37:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0