Eftermiddagsmys

Förmiddagarna går fort och är intensiva med mycket lek och några tupplurar mellan varven. Nog för att det är kul att vara ute och leka men eftermiddagarna är nog allra mysigast. Någon gång efter två tre tiden börjar lekstunderna bli kortare och tupplurarna längre. Nu är klockan efter sex och Stig har myst ner sig i soffan brevid mig. Vi väntar och väntar på att husse ska komma hem igen efter kvällsträningen. Idag har han inte varit hemma mycket. Måste medge att det blir lite ensamt... men snart blir det fullt upp. Imorgon åker Petter till Nybro på match och kommer inte hem förrän på torsdag morgon eller förmiddag. Passade inte så bra den här gången då han förmodligen inte hinner hem till tentan som börjar kl 8. Typiskt. Den här terminen har han inte haft något vidare flyt med att få ihop det med hockey och skola. Men men det ordnar sig nog med det också! 

Nu ska vi snart åka och hälsa på hos mina föräldrar. Mamma vet hur hon ska charma Petter. Ikväll har hon gjort rotmos och fläsklägg, en av Petters absoluta favoriter. Känns lite som om vi bara åker runt och äter mat nu för tiden. :) På tal om det så ska jag och Stig åka till Kovland imorgon och hälsa på Erica och William och äta lunch. Ska bli jättekul! jag har inte varit där sedan han började krypa. Det är inte bara hundvalpar som växer fort :)  Längtar så mycket efter dom! Snart ska vi ta en utflykt till södra eller norra berget. Hoppas att killarna kan följa med... Mattias är ju lite pappaledig nu så han jobbar inte riktigt lika länge på dagarna och Petter är ledig från hockeyn en måndag och tisdag om några veckor. Kanske kan det bli en måndagsutflykt då :) Imorgon kväll ska jag in på jobbet och hjälpa Anders på IT att flytta in i vårt nya serverskåp. Då P är borta rycker pappa in som hundvakt. Tror nog att han ser fram emot det. :) På onsdag hoppas vi på lunchfrämmande.

Saknar min lillasyster... fick prata med henne via Skype i lördags. Känns ändå bra att veta att hon har det bra. Stig fick också visa upp sig i webbkameran. :) Fantastiskt... fast man är så längt borta känns det så nära. Nästa gång hoppas vi att hon också fått ordning på sin webcam.

Nu ska jag återgå till en av mina favoritsysselsättningar... Titta på Stig när han sover! Skulle kunna sitta så i timmar. Han är ju såå söt :)

ps kul att så många läser och skriver kommentarer. Blir dessvärre en liten paus i bloggandet då Petter tar med datorn till Nybro. Kan ju inte åka buss tio timmar i sträck utan datorn!
Ingela och Fredrika: ni måste komma och hälsa på snart. Kanske pappa Milton kan följa? Stig vill så gärna träffa någon vovve nu! Vi ser massor med hundar hela dagarna men aldrig får han hälsa på någon... tråkmatte!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0