Underbar morgon =)

Somnade ganska tidigt igår kväll efter pappas fördelsedagskalas, så imorse när jag vaknade var jag ganska pigg! På med massor av kläder, -3 grader ute. Väckte Stig och gick ut. Gjorde en luring och bar ner honom via innergården till kvarteret nedanför oss. Han är ju fortfarande inge sugen att gå från gården och ibland orkar matten inte bråka halv sju på morgonen. Trodde kanske att han skulle tycka att det var lite kallt och äckligt ute, men inte då. Det blev full fart på den annars ganska morgontrötta killen =) Kanske var det kylan som gjorde att han fick en riktig energikick. Vi gick bort mot bion och upp till södra allén. Killen var på strålande humör, plockade pinnar och kollade på folk och hundar! Och det var verkligen full fart =) Hemvägen är alltid bästa vägen och nerför Oscarsgatan har matte alltid svårt att hinna med. 

Väl hemma var det dags för det bästa Stig vet... Mat! Slafs säger det och sedan kikar han efter mer. Vi tränar på att sitta fint och vänta på varsågod nu innan man får äta maten. Det går rätt bra. Ibland får matte hjälpa till lite med ett finger framför vovven men oftast går det bra. Efter maten kommer vovven och håller matte sällskap i badrummet. Ligger snällt på sin handduk och tuggar lite ben. Fast när jag duschar brukar han passa på att spring ut i hallen, hämta en sko och bära den till sin säng i vardagsrummet. Bushund! När matte är i buren (duschkabinen) gör jag som jag vill! Annars rör han aldrig skorna längre...

Nu är det lunchdags!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0