Skitdag

Idag har inte varit någon vidare dag... Började med att Stig vägrade att äta frukost. Lyckades kanske lura i honom 4 pluttar. Ville inte alls ha. Då blev matte på dåligt humör. Det sitter i än. Fast det är inte vovvens fel. Vissa dagar blir allt skit bara. Idag är definitivt en sån dag. Kanske att det börjar släppa nu. Har fått god middag, kycklingtacos! Disken är avklarad och jag sitter i soffan mellan mina pojkar. Stig har ätit upp nästan all middag efter en hel del övertalning. Jag fullkomligt smulade sönder två frolic tillsammans med pluttarna, hällde på lite vatten och geggade ihop innan jag hällde av vattnet. Då gick det mesta ner. Liite tveksam men till slut så. Tre majs och lite sallad gick också ner. Gurkan blev bara söndertuggad. Såg ut ungefär som rullen med bajspåsar som Stig hade snott idag. Lufthål lite här och var =)

Idag var både matte och husse på promenad vid ån med Stig. Jättemysigt! Konstigt nog var det lite folk trots det fina vädret. Stig sprang omkring och donade men kom duktigt när matte eller husse ropade. På vägen hem passade han på att jaga några fåglar på gräsplätten. Jisses vad det gick! Men konstigt nog så kom han tillbaka när vi ropade. Lilla gubben! Trodde jag inte.

Igår badade Stig och matte fönade lite på pälsen. Blev sådär eftersom han envisades med att sitta på rumpan när jag fönade. Matte önskade att hon haft en tredje hand! Men han satt väldigt snällt ialllafall. Så nu börjar vi bli redo för Gotland! Nästa fredag bär det av =)

Nu ska jag fortsätta se på Grey's!


Så är såg det ut efter förra utställningen, hoppas det går bra på Gotland =)

Kommentarer
Postat av: Kicki

oj.. ska ni ända till Gotland på utställning!! om ni åker så lång så måste ju han få lite rosetter.. ni kan få stanna och övernatta hos mig på den långa resan =) hoppas allt är bra! kram

2009-04-29 @ 22:44:56
URL: http://kickinyberg.blogg.se/
Postat av: vera

åh vad söt hund!

2009-04-29 @ 22:50:45
URL: http://whosthatgirl.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0