Update

Nu var det längesen igen! Vi har haft fullt upp i början av veckan och sen for Petter igen i torsdags och tog datorn med sig till Oskarshamn och Malmö. Tråkigt! Veckan började bra, Milton kom ju hem i måndags. Stig såg så ledsen ut innan han kom. Alldeles blank på ögonen och jättegnällig. Gissa om han blev glad när pappa kom hem? Äntligen, äntligen, äntligen! Milton hittade snabbt ett ben och lade sig på "sin" plats i soffan. Stig låg brevid en lång stund och bara tittade på honom. Ungefär som om han inte trodde det var sant att pappa äntligen hade kommit tillbaka. Petter var jätteförkyld och hade världens hosta så jag tog med mig Stig och Milton ner till ån så att dom fick springa av sig. Full fart var det! Killarna var jätteduktiga förutom att Milton tog sig friheten att hälsa på ett äldre par som kom gåendes. Fast jag tror att det var dom som bjöd in till det och dom tyckte att det var såå roligt med taxar i stan. Resten av veckan har mest bestått av att Petter har hostat och jag har varit trött för han har hostat så jag inte har kunnat sova på nätterna. 

I fredags var jag och Madde i stockholm och höll i utbildning för några nyanställda. Kul att träffa Erika och Malin som numera jobbar på kontoret i Sthlm. Lång dag blir det så jag tog taxin direkt hem till mamma och pappa och fick lite mat och träffa pojkarna som varit med mamma medans jag var borta. Riktigt trötta var dom eftersom dom varit och lekt med Melvin på dagen. Först på promenad och sedan inne hos familjen Lindström. Milton och Melvin tog en liten tur för sig själva också =) Bushundar! Stig fick för första gången närkontakt med en katt. Lilla Majsan hos familjen Lindström är ingen hundälskare så hon sköt rygg medan Stig försökte få igång en liten lek. Stig förstod inte alls varför hon inte ville leka =) 

Igår var vi och träffade Jossan, med Jack Russelbrudarna Wilma och Bella. Wilma är inte så förtjust i andra hundar och gjorde snart klart för killarna att det var hon som var bossen. Hon fick komma lös lite senare och då hade hon tinat upp och var snäll med pojkarna. Men alla var noga med att inte ta sig för stora friheter och lät henne ta täten. Vi gick en mysig promenad på skoterspåren och sedan lekte vi en stund på åkern innan vi skildes åt. En sak är säker... Taxar leker andra lekar än vad Jack Russels gör. Wilma och Bella älskar att jaga snöbollar och gräva gropar i snön. Stig och Mille är mer förtjust i jagis och brottning. Varken Milton eller Stig förstod vad tjejerna hade för sig och det slutade med att Milton skällandes sprang med när det jagades snö och Stig satt brevid och tittade på. På grund att en liten missbedömning fick jag och grabbarna pulsa i djupsnön sista biten hem. Undra vem som var mest trött när vi kom hem? Tror att det var jag... =) Senare på dagen var mamma och jag och hämtade mitt (ok, mitt och Petters) nya köksbord och stolar. Ska försöka montera ihop det ikväll. Eller så blir det en trevlig överraskningsuppgift till Petter när han kommer hem imorgon förmiddag =)

Idag har mamma och jag varit till farmor och hälsat på. Kul att se att hon är vid gott mod fast farfar inte längre finns kvar. Det blir förstås tomt eftersom han kom på besök varje dag men hon har ju massor med folk omkring sig ändå på hemmet. Lite besviken tror jag hon blev när vi inte hade hundarna med oss men dom var superladdade innan vi for. Det är massor med rådjur som springer omkring på mammas och pappas tomt. Spår överallt som man kan snoka i. Hundarna har hört dom flera gånger när vi varit inne och imorse när dom var ute och kissade fick Stig syn på ett. Mamma var listig och sprang snabbt åt andra håller när hon märkte vad den förstelnade Stig hade fått syn på. Milton som inte ännu sett rådjuret hängde snabbt på. Eftersom ingen annan verkade bry sig om rådjuret sprang Stig med mamma han med. Sen hävdade han bestämt att han var kissnödig minst en gång i kvarten för att få gå ut och kolla läget. 

Dagens promenad blev en tur på isen nere på sjön. Kallt först men sen när vi kom ner på sjön var det jättehärligt i solen! Tog skoterspåret hem så pojkarna fick vara lös lite extra länge. Ångrade oss efter en stund för det var så jäkla jobbigt, men jaja det kanske är bra för Beach 2009. Lite bilder och sånt kommer senare för jag har som vanligt glömt sladden hemma. Sen har jag blivit utmanad också... av Elin. Mer om det kommer så snart Petter kommit hem med datorn.  

 


Kommentarer
Postat av: Kicki

tja.. de är skönt att man kan gå in här lite då och då och kolla att allt verkar fint =) men du måste ju ändra din profilbild till en med dig och stig ihop =) kramar

2009-02-01 @ 20:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0