Finns det hjärterum...


... finns det stjärterum! Klart alla får plats i mattes knä  =)


Idag for hon... Lillasyster. Det känns jättetomt. Hade precis vant mig vid att ha henne hemma igen. Men nu ska vi inte tänka mer på det för då blir jag bara ledsen. Jag vet ju att även fast jag saknar henne jättemycket hela tiden så vänjer man sig vid att inte ha henne i närheten. Jag vet ju att hon kommer hem tids nog. Skype är ju suveränt, då känns det nästan som om man pratar "live". Vi måste skypa mer loppan!

Grabbarna är jättetrötta nu. Det blev en rejäl promenad i högt tempo idag. Och så duktiga dom var! Nästan inget bus i kopplet. Stannade fler gånger och väntade på varandra när den ena ville nosa eller kissa. Jättekul! Det såg väl inte ut som Ceasar direkt men mycket bättre än förut! Dom vänjer sig mer och mer vid att vara två. Just nu sover dom tätt ihop i buren. Trots att soffan är mysig och populär är buren deras absoluta favoritplats. Nu på mornarna kliver jag upp, låter dom gå ut för att kissa och sedan äta frukost. Direkt när maten är slut går Milton och lägger sig på en provisorisk bädd nedanför Petters säng och Stig går till buren för att sova vidare. Imorse sov dom hela gänget till halv 11 när husse klev upp. Sjusovare =) Idag har grabbarna varit med Elin och Maja medan Petter var i skolan. Dom tog en omväg på väg hem till tjejerna, stötte på en kvinna med en liten hund som genast tyckte att Stig och Milton skulle komma till parken vid ån på söndag. Varje söndag hade tydligen småhundsklubben lekstund för sina hundar i parken då alla får springa lösa och leka. Vi får väl se, har vi inget bättre för oss på söndag kanske vi tittar förbi. Jag hoppas att vi kan få ihop en promenad tillsammans med Maria och Candy till helgen. Det var så längesen och nu när Candy är frisk igen vore det så kul att ta en tur tillsammans. Hoppas, hoppas! Petter åker ju bort på lördag förmiddag så det vore trevligt med lite sällskap.

Idag gick det faktiskt rätt bra på jobbet. Kändes som om jag fick mer gjort än jag fått på länge och som om arbetsglädjen till viss del var tillbaka. Håller tummarna för att det inte bara var en tillfällighet. Nu ska Petter och jag ta och klippa isär granen med sekatören, packa den i en påse och slänga bort den. Vår stackars gran ser lite trött ut. Var väl inte så bra att lämna den ensam och törstig första dagarna. Nu barrar den så vi har barr hela lägenheten snart. Inte blir det bättre av att Stig snokar runt där ibland och tar med sig barr som han sprider omkring i lägenheten.

Två bilder:

Ståtliga pappa och Stig med sin ostkroksliknande look =)

Kommentarer
Postat av: Evan

Hej hej! Va roligt att du hittat till mig :) Visste inte att du oxå hade en blogg. Ja jag hoppas verkligen den där krabaten kommer snart, är såå less nu :/ Hör av mig så fort den tittat ut :) Kram till dig!

2009-01-08 @ 22:17:11
URL: http://evafundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0