Ledig igen =)

Så var första arbetsdagen efter julledigheten avklarad. Gick ganska bra, jag hittade till min plats, kunde mitt lösenord osv. Däremot känns det att det var ett tag sedan hjärnan jobbade. Var något av ett pucko hela dagen. Men, men, efter några dagar brukar man vara tillbaka igen. Blir dock en mjukstart med tanke på att jag är ledig imorgon igen. Skönt!

Igår hände inte mycket... det var så förbannat kallt hela dagen. Varken vi eller hundarna var minsta intresserad av att gå ut. Vi var ju som vanligt ut och kissade med Stig stup i kvarten. Var lite jobbigare än vanligt, på med fleecetröja, tjockjacka, mössa, vantar. Ut snabbt och in ännu snabbare sedan av med mössa, vantar, tjockjacka och fleecetröja igen. Var iallafall superskönt med en slappardag. Hundarna verkade också tycka det. Dom sov hela dagen. Jag väntade på att lilla trollet skulle få ett riktigt dampanfall och flyga omkring som en vilde, men det blev inget av med det. Gissa om de hade gott om energi idag?

Bästa sättet att göra av med energi måste vara att springa av sig den ute. Därför åkte Petter och jag upp till Sidsjön med pojkarna efter jobbet. Var¨lite folk där så grabbarna fick vara lösa en liten stund på elljusspåret. När vi kom bort till slalombacken bestämde vi oss för att gå en bit på isen för att kunna ha grabbarna lösa igen. Gick superbra. Var inte särskilt mörkt även fast klockan var närmare sju. Oj vad grabbarna busade! Full fart var det verkligen! Jag är beredd att hålla med min lillasyster när hon säger att en lös hund är en lycklig hund =) Dom är så himla duktiga på att hålla sig i närheten och kommer alltid direkt när vi ropar. Skönt! Nu sover dom så sött i soffan. Pappa som vanligt på rygg med huvudet på sned och Stig nära honom och idag med huvudet över mjukistaxen som pappa tagit med sig upp i soffan. Skulle kunna titta på dom hela kvällen när dom sover så sött! Dom har det verkligen bra ihop även fast lille Stig inte alltid är så snäll med sin pappa... Sötnosar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0