Hemma igen!

Ja, så var vi hemma igen hela lilla familjen! Jag och Petter kom hem 7 timmar senare än tänkt kl 9.00 igår morse. Efter några timmars sömn, en välbehövlig dusch och McDonalds lunch for vi till Västerböle för att hämta hem lilla hjärtat. Stig har varit först hos mamma och pappa i Laggarberg sen hos Ingela i Västerböle. Det var en trött men lycklig hund som vi hämtade hem. Inte så konstigt att han är trött, det är ju så roligt att busa med Juli. I söndags var det utställning i Alfta. Både Stig och Juli fick etta med hp och superfin kritik. Jätteroligt! Stort tack till Ingela och Fredrika som tog med sig Stig så att han fick vara med när jag själv inte kunde åka. 

Vi då? Jo vi har haft det jättebra. Kanonväder hela veckan. Vi har solat och badat, ätit gott och bara tagit det lugnt. Varit på båtutflykt, solat i vackra Kalithea och på Tereses lediga dag hyrde vi bil och vandrade i fjärilsdalen och badade i Tsambika. Underbart! På fredag kväll åt vi kanongod mat dessutom. Nog för att pastan var bra i Italien men jag blev besviken när jag åt spaghetti med skaldjur i Rom. Kan vara för att Nikos på Rhodos har världens godaste spahetti frutti di mare. Med jättemycket skaldjur! Mumma! =)

Det var som vanligt jättekul att träffa lillasyster och jag hade gärna tagit med mig henne hem när det var dags att fara. Nu dröjer det ju innan vi ses igen. Förhoppningsvis kommer hon hem minst ett par dagar innan hon byter destination i oktober. Längtar redan! Det är ett hårt inte direkt välbetalt jobb hon har men jag kan ändå förstå varför hon väljer att göra det. De dagar hon är ledig skiner solen nästan jämt, hon har flera vackra stränder på lagomt avstånd och massor med trevliga kollegor.

Igår tyckte Stig att livet var på topp när vi åkte från Västerböle. Vi har bytlånat bil med Petters pappa så vi åkte nercabbad BMW hem. Det innebar att Stig inte kunde åka i sin bur utan fick sitta i mitt knä. Näsan gick som bara den hela vägen till stan. Stig tycker dessutom att det är härligt att känna fartvinden, så han njöt i fulla drag. Eftersom vi inte setts på länge skämde vi bort honom lite extra igår. Han fick stå i mitt knä med frambenen på hanskfacket och titta ut tills vi kom till stora vägen. Då bäddade han ner sig och somnade. Gissa om han såg ut som en kung =)

Nu ska Stig och jag gå ner på stan och uträtta några ärenden och möta upp husse. Om jag lyckas väcka Stig vill säga. Han ligger tätt intill mitt ben och jag tror han drömmer att han leker med Juli. Bakbenen går som små trummpinnar =)

Lite bilder från Rhodos:


Petter och Terese i fjärilsdalen


Stranden i Tsambika


Middag på Nikos


Niko's spaghetti frutti di mare


Vackra Kalithea


Kommentarer
Postat av: kicki

hallå.. vad härligt ni verkar ha haft det då!! jag kommer snart hem jag med.. då får vi hänga lite!! kanske drinkar på lördag?? jaaaa.. kramar

2009-07-15 @ 03:19:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0