Mera semester

Tänk om man alltid kunde få ha semester! Eller iallafall två rejäla gånger om året. Det är ju så skönt att inte göra särskilt mycket, få sova lite extra på morgonen och ha tid till att göra sånt man i vanliga fall inte hinner med. Vi har haft några sköna dagar hemma. I förrgår var vi ner på stan, Petter, jag och Stig. Åt sushi på uteservering och mjukglass på torget. Jättemysigt! Igår var vi först en sväng till farmors hus. Petter ska sälja det åt oss så det var dags för fotografering. Stig och jag konstaterade att det blir mycket plommon i år och passade på att äta lite jordgubbar. Sen var Stig och jag till Lagga och åt lunch med mamma medan Petter for till stan och tränade. Stig hade en dag igår när han var så trött att han bara somnade hela tiden. Mitt i leken, med benet i munnen osv. Diskussionen om hur en tax ska åka nercabbat har fortsatt. Stig tycker bestämt att han ska få stå med frambenen på instrumentbrädan eller möjligen åka baklänges med frambenen på mattes axel och känna på fartvinden. Matte anser att taxar får så lov att ligga eller möjligen sitta i knä snällt och stilla. Matte vinner nästan jämt diskussionen, men om han någon gång får åka med tassarna på instrumentbrädan njuter han i fulla drag och ser ut som en kung =)

Nu ska vi dra upp husse, äta lite frukost och se vad vi ska hitta på idag. Petter ska spela golf mot kvällen så det blir nog inget avancerat men kanske vi tar en sväng ner på stan. Vi får väl se. Längeheten skulle behöva städas också.... antar att man måste göra sånt även fast man har semester.

Jag har lagt över några bilder från mobilen...


Sist Tessan var hemma tog hon en powernap på golvet... Stig ser fundersam ut...


Men löser snabbt uppgiften... vakna, vakna tokiga Terese!

Nu tycker Stig att jag ska sluta för nu har han parkerat huvudet på tangentbordet... Ha en bra dag allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0