Varför måste man städa på semestern?

Jamen hur tråkigt är det inte. Idag är det riktigt fint väder och vad gör vi? Jo, vi städar! Väldigt välbehövligt kan tilläggas... Upptäckte att jag har ytterligare en av min mammas sjukdomar. Igår när berättade hon att hon tycker att hon måste städa och vad börjar hon med...? Städa i garaget! Bra prioritering! Där hon aldrig spenderar tid och dit det aldrig kommer någon. Idag när jag skulle börja så blev jag tvungen att först städa Stigs saker. Han har ju under tiden vi hållt på med försäljning av lägenheten tillfälligt bott i en flyttlåda. Så då tog jag fram alla hans saker, kastade det som han lekt sönder eller sånt som han inte beöver längre och plockade in alla saker i hans låda. Blev lite nostalgisk när jag hittade halsbandet som han hade på sig när han flyttade hem. Herrejisses, så litet det var! Reflexvästen som Petters mamma köpte innan han flyttade hem, som jag aldrig trodde han skulle växa i, provade vi och den passade alldeles utmärkt. Han har blivit stor den lille mannen. Stig är ju en duktig kille och hjälpte snällt till att städa bland sina saker. På sitt eget vis förstås. Nåväl när hans saker var städade kunde jag bara inte fortsätta förrän jag klippt klor och tassar på den lille mannen. I och för sig var det ganska smart då jag ett antal gånger städat hela lägenheten och sen kommit på att jag bara måste klippa klor och tassar... Då är det ju trevligare att göra det innan så slipper man städa en gång till på en gång. Efter att klor och tassar blivit klippta fortsatte städningen. Skulle ställa in ett par flaskor i badrumsskåpet och fick helt plötsligt för mig att jag nog måste plocka ut alla saker även ur badrumsskåpet och städa i ordning där. Lyckades dock hejda mig denna gång. Det är ju faktiskt snart bara en månad tills vi ska flytta. Jag kan ju inte behöva vända ut och in på lägenheten nu.... Det kommer nog att bli tillräckligt mycket plocka, packa och städa snart. Det där tror jag är typiskt både mig och mamma och tyvärr även lite typiskt Petter. Ibland när vi har bråttom men ändå anser att vi måste städa kan vi börja rycka ur kläder ut garderoberna eller saker ur någon låda för att det ser helt förjävligt ut där istället för att göra det som måste göras och ta resten sen.

Nu är det inte mycket kvar... jag ska snart fortsätta härja runt med dammsugaren. Hjälpredan (Stig) har somnat på dörrmattan och ligger och smådreglar på tröskeln. Han är fortfarande helt slut efter sin "semester". =)

Igår var vi en sväng i Birsta och uträttade lite ärenden. Bland annat skulle Petter beställa nya skridskor. Han har varit riktigt nervös att de inte ska hinna komma innan dom går på is men det verkar som om de kommer redan nästa vecka och då har han väl ungefär en vecka tillgodo. Senare på eftermiddagen var Stig, jag och min mamma och hälsade på farmor på hemmet. Hon pratar inte om annat än Stig och har längtat så efter att han ska komma och hälsa på. Vi chansade och åkte dit och som tur var arbetade personalen som inte är allergiska. Stig tyckte det var en mycket rolig utflykt och hejade glatt på alla. Farmor verkade tycka det var väldigt kul att vi (läs Stig) kom på besök och innan vi for fick vi så lov att gå förbi hennes väninna Elin så att hon också fick se. Ojojoj, så många gånger han fick höra hur snygg han var.... och hur snäll han var. Sen for vi hem och Stig somnade. Han sov och sov och sov. När Johan kom hem från jobbet klev han upp och gick till trappen. När Johan inte kom upp tillräckligt fort gick han och la sig igen och klev inte upp när Johan hejade på honom. I vanliga fall är det en av höjdpunkterna i Lagga, när Johan kommer hem från jobbet. Då brukar det bli lek och bus en stund! Den enda ansträngning Stig gjorde var när han tappert försökte ta ihjäl en vattenmelon. Då önskade matte att kameran varit med. Det gick sådär kan jag meddela men jag skar några bitar åt honom som snabbt försvann. Mumma!

Nu ska vi städa klart så att vi får göra något roligare!


Hoppsan, det är visst någon som ätit morot här! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0