Italien och en diskussion om en banan

Jaha, då var vi hemma igen. Eller rättare sagt vi kom i torsdags kväll. Hem till finvädret. Vi har haft det jättebra i Italien. Vädret har varit ganska bra. Två första dagarna i Rom var det varmt och soligt, sen hade vi lite svalare och moln i Neapel för att avsluta med strålande sol i Rom sista dagen. Vi har hunnit se jättemycket. I Rom var vi till Colloseum, Fontana di Trevi, Spanska trappan, Vatikanen mm. I trakterna kring Neapel var vi till Vesuvius och Pompeij, den vackra ön Capri och vackra underbara Sorrento. Vi har ätit underbar mat. Det italienska köket är passar mig verkligen. Tänk bara att något så enkelt som pasta Carbonara är så otroligt gott! Inte bra för beach 2009... räddningen var nog att vi gick hur mycket som helst. När vi var på väg hem insåg vi att vi med lätthet gått över 10 mil på mindre än en vecka. Bra jobbat tycker jag... =) Lite bilder har vi också tagit. Elin som har en kanonkamera har nog tagit allra flest. Tyvärr har jag inte varit och hämtat hennes ännu så ni får hålla tillgodo med de från vår kamera. 


Spanska trappan


Petter och Elin på vulkanen Vesuvius kant


Colloseum


551 trappsteg upp i Vatikanens kupol, utsikten var svårslagen


Taxhandväska? =)


Stig då.... Jo han har levt som en liten prins och ser sig själv numera som kung över Laggarberg. Han har varit hemma hos min familj och njutit av lantluften. Tror det har tagit lite på krafterna för han var trött som sjutton när vi hämtade hem honom. Inte konstigt kanske eftersom vädret varit bra har han varit ute nästintill hela dagarna. Hämtat pinnar och jagat kusar =) Syntes på mamma och pappas gräsmatta också... Där fanns en uppsjö av pinnar, några små hål och en ny liten stig i rabatten bland annat. Förutom en liten diskussion med min lillasyster efter att han smakat sönder en av hennes bh:ar har det gått mycket bra. Han är jätteduktig på att hålla sig på tomten och i skogsbrynet. Till skogsbrynet går han bara för att göra det han gör bäst... hämta en ny fin pinne. Har lärt sig att stanna tills någon säger varsågod när det kommer bilar med folk på besök. 

Idag har Petter och jag varit vid havet, närmare bestämt på Tranviken, några timmar medan Stig fått ta igen sig hemma. Efter det for Petter för att spela golf med grabbarna medan Stig och jag for hem till mamma och pappa för att äta middag och mysa på gräsmattan. Det hela började med att jag var lite hungrig så jag tog fram en banan som jag lämnade obevakad en liten liten stund medan jag rotade i handväskan för att hitta telefonen. När jag vänder mig om för att ta bananen är den borta... jaha, inte svårt att lista ut vart den tagit vägen. I truten på den bananälskande taxen såklart. Vroom, sa det så sprang taxen förbi med sitt byte. Och såg så rolig och nöjd ut att jag inte ens kunde bli arg. Så sprang han fram och tillbaka några gånger och var så stolt över bananen innan han la sig ner för att äta upp den så att jag kunde ta tillbaka den... inte mycket att äta dock för den såg ut att ha varit med om en större massaker. Jaja, det var ju roligt iallafall. Stig och jag åt lite vattenmelon istället. Senare på kvällen var vi till skogen för första gången sen vi kom hem. Stig har varit jättesugen på promenad flera dagar i sträck men eftersom det varit närmare 30 grader på dagen, han har velat sova länge på mornarna och sen lekt i skuggan hela dagen har han varit så trött på kvällen när det blivit svalt att han sovit så hårt att han knappt gått att väcka för att kissa sista gången. Men idag hade han ju vilat några timmar på dagen så ikväll var vi ut en sväng, mamma, jag och Stig. Oj så glad han blev. Sprang som en tok hela vägen. Fram och tillbaka, fram och tillbaka... Sen var han så trött att sen vi kommit hem har han blåsovit! 


Kungen av Laggarberg vilar på gräsmattan


Snabb som vinden trots en banan i munnen


Här uppe brukar det finnas kryp


Gott!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0