Fredagen den 13:e

Usch, inte för att jag är extremt skrockfull men fredagen den 13:e tycker jag inte om. Dagen hade flutit på bra så jag hade nästan pustat ut när jag och hundarna var ute på promenaden. Det var supermysigt och jag njöt av att arbetsveckan var avklarad och hela helgen låg framför mig. Stig plockade massor med pinnar, bark och annat som fanns på marken. Jag såg att han hade en liten pinne i munnen och skulle ta ut den när han böjer huvudet bakåt för att smita undan och pinnen trillar ner i halsen. Usch, inget kul! Jag hoppas att den kommer ut den vanliga vägen så att det inte blir något tok. Han verkar inte må dåligt än iallafall. Som om det inte räckte klippte jag en av Miltons klor för kort så han började blöda. Klantmatte! Tyckte att den såg kort ut så jag tog mycket mindre på den än på dom andra men det blev fel ändå. Fick stopp på det snabbt, men efter att Milton gnagt och slickat på klon en stund så blödde det igen. Fick sitta närmare en halvtimme på köksgolvet för att få nagellacket att torka. Så nu ligger Milton med ljusrosa nagellack på ena klon och sover. Matte blev less! Småpojkarna, vad matte ställt till det för dom idag. Inte är husse hemma heller och kan fixa allt. Nu ska vi bara ut och kissa en sväng så tänker jag lägga mig i sängen sen och inte vakna förrän det är en annan dag. Tur att jag hittade lite rosévin i kylen som jag smuttar lite på nu. Bra för nerverna =)

Pojkarna är lite stökiga nu så jag hoppas att dom sover ordentligt inatt. Dom har sovit i varsin bur de senaste nätterna för det var så himla stökigt i början av veckan. Det har gått bättre förutom att Stig (eller möjligen Milton imorse) vaknat strax före kl 6 de senaste mornarna och smågnällt och haft svårt att somna om. Inatt tror jag att dom ska få sova tillsammans igen får vi se om det hjälper. Annars flyttar jag väl isär dom inatt.

Jag har ju blivit utmanad också av Maria.

Tre jobb jag haft: Fastighetsskötare på Ikano, Ekonomiassistent på HL Display, Livassistent på Söderberg & Partners.

Tre platser jag bott på: Laggarberg, Hudiksvall och Bergsgatan.

Tre saker jag gillar att se på tv: 2 1/2 men, melodifestivalen och Grey's Anatomy såklart!

Tre favoriträtter: Grillad tonfisk, kyckling och tacos.

Tre platser där jag helst skulle vilja vara nu: Med lillasyster på Kalithea på Rhodos, hos Petter, New York (snart så)

Tre personer jag utmanar: Elin, Jossan (som vanligt=)) och Eva F

Så nu fick vi en liten muntrare avslutning på detta något negativa inlägg. Nu ska jag gå ut med pojkarna innan Let's Dance börjar igen.


En härlig sommarbild på Milton som jag fått från Fredrika. Snart far han...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0