Massor av god mat...

har jag ätit de senaste dagarna! Igår var det ingen dålig måndagsmiddag som vi satte i oss på Mezoyo tillsammans med Mattias, Erica och William. Jag åt laxtartar till förrätt och oxrygg till varmrätt. Och lite vin såklart!  Verkligen god mat och riktigt bra service. Dessutom har de halva priset på maten måndagar till torsdagar hela mars ;-) Vi beslutade oss för att ta efterrätten hemma så Petter sprang över på ICA och köpte Ben & Jerrys glass. Supergott! Wille sov så sött i soffan ända tills Milton bara blev tvungen att pussa lite på sötnosens öra. Att sedan Stig fick ett utbrott och skällde till alldeles efteråt gjorde inte saken bättre och vips så var han vaken igen. På solskenshumör som så ofta. Det var en jättetrevlig kväll och kändes superlyxigt att äta så gott en måndag =)

Ikväll var det dags igen. Petter har precis kommit hem från jobbet och när jag gick för att hämta hundarna som varit med Petters systrar och mamma gick jag och övervägde att fuska och inte laga någon riktig mat ikväll. Det kändes så jobbigt att laga mat bara till mig. Dessutom behöver jag inte ha med någon mat till lunch imorgon då vi har utbildning och reda har beställt lunch. Som om Petters mamma hade läst mina tankar frågade hon om jag ville följa med på Saffran och äta middag. Och visst ville jag det! Det är ju alltid kul att träffa Petters familj och som alltid har vi lite svårt att hinna med oss under vintrarna så det har inte blivit så mycket på slutet. Både Petters mamma, pappa och Maja var med. Elin var ju med på ett hörn också eftersom hon jobbar på Saffran. Tack Maja för den goda maten! Jättegott med Tapas och min absoluta favorit är svärdsmusslorna! Inget vin idag dock, någon måtta får det väl vara =) Kocken bjöd på efterrätt så trots att jag var proppmätt tröck jag i mig det också. Nu sitter jag här proppmätt och undrar hur det ska gå med bikinisäsongen i år? Det blir nog till att skärpa till sig lite =)

På hemmaplan är allt ungefär som vanligt. Sitg håller verkligen på att bli könsmogen nu. Springer omkring och luktar förnöjt sig själv på snorren. Blir riktigt stolt efteråt så jag antar att han börjar lukta storpojke! Ja, inte är han någon bäbis längre. Vi tycker att han är liten nu och har jättesvårt att minnas hur liten han var när han kom samtidigt som vi tycker han har blivit jättestor. Killen! =) Milton gör det Milton gör bäst... Latar sig i soffan och busar med Stig mellan varven. Nu ska jag vara lite social med pojkvännen. Kameran har varken varit med på saffran eller mezoyo så vi får damma av en gammal bild av pojkarna på sjön i solskenet! En magisk vinterdag =)


Vackra, vackra pojkarna!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh vad fina pojkar! Det ser ut som om lilleman bara har ett ben :D

2009-03-14 @ 18:17:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0