All by myseeellff...

Nejdå, helt ensam är man sällan nu för tiden. Det är inte många gånger sen lille Stig flyttade in som jag varit helt själv. Det är skönt att ha sällskap men ibland är det skönt att få göra något helt ensam bara för sin egen skull. Imorse fick Stig sovmorgon och jag tog en 40 minuters promenad helt ensam. Jätteskönt! Måste försöka komma igång bättre med träningen. Imorgon satsar jag på spinning innan jobbet, 6.45 med Helena. Har mycket lättare att komma iväg på morgonen än på kvällen... mem visst är det tungt att kliva upp ibland. Sen blir det hem på lunchen för att rasta prinsen. Petter har redovisning i Härnta imorgon och Elin jobbar lunch så han får vara själv iallafall på förmiddagen. Det är knappast något problem och han sover ju ändå heela dagarna. Men jag vill helst att han inte ska behöva vara själv ändå.

Nu myser vi i soffan framför arga snickaren. Stig ligger som vanligt och myser på rygg med alla fyra benen i vädret. Sötunge! Lagade god mat idag. Ugnstekt lax med råris, sallad och romsås. Mumma :) Stig har också ätit middag, slafs sa det så var allt borta. Han har verkligen fått tillbaka aptiten den lilla taxen! Sen fick han köra lite karraboll också. Det var ett tag sen som vi hade den framme och det uppskattades verkligen. Sen kom humöret fram när det tog slut och inte blev någon mer påfyllning. Arg tax! Då skulle bollen dööö, men tji fick Stig för den höll :) 

Lördag kväll var riktigt lyckad! God mat, rätt lag vann, gott vin och trevligt sällskap :) Söndagen bjöd på en riktig storstädning hemma sen hämta taxen och äta middag hemma hos mor och far. Mormor var också där! Sen helt plötsligt var det måndag och jobb igen. Nu är det onsdag och snart helg igen. Veckorna går fort nu och snart är det advent. Vad mysigt det ska bli! Såg en stor julstjärna idag på Åhléns som jag nog måste köpa... till något av våra stora fönster. Petter är väl ingen stor julälskare men lite mys borde väl även han vilja ha? Själv skulle jag kunna tomta till det rejält om inte han bromsade lite. Vänta bara tills det blir dags för julgran... iår behöver jag inte ha någon "lägenhetsgran" (som min pappa brukar säga och syfta på att man letar efter en gran med en klen sida som ska stå in mot hörnet för att man inte har plats för en "riktig gran"). Längtar!

Nej nu ska jag storkramas med taxen i soffan... och boka in spinningen tills imorgon! Då måste jag ju gå :)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0