1:a öppenklass spår, 1:a med CK,BIR och BIG-R SKK's utställning i Sundsvall


3/10-09 Skk i S-vall, Ck, BIR, BIG-R

Nu var det längesen det hände något här på bloggen! Jag skyller på flytten och det faktum att vi varit utan internet ett tag =) Gjorde ett tappert försök före helgen men det visade sig att den dator Petter lämnade hemma inte kunde jag inte ens logga in på Windows med! 

Stig har haft en helt otrolig vecka och har verklígen gett oss anledning att vara stolta! I torsdags var han med husse, Ingela och Juli och fixade en etta på ett rörligt öppenklass spår. Bra jobbat! Kul att Petter hade möjlighet att åka med honom denna gång. Grattis också till Ingela och Juli som också fick en etta!

Igår var det äntligen dags för utställning på hemmaplan. Eftersom hockeysäsongen är igång på allvar nu så var självklart Petter borta och spelade match. Vilken tur jag hade som fick med mig min förra arbetskamrat Marias dotter Amanda som hjälpreda och sällskap! Tack för hjälpen gumman (och klart du ska ha en tax)! Allt gick som på räls trots att Stig var jättesömnig innan vi skulle in i ringen =) 1:a med CK, bästa hane, BIR och senare på eftermiddagen BIG-R. Jättekul! Dömde gjorde Martin Johansson. Den lilla turen hem och tuppluren innan gruppfinalen gjorde nog susen för lille Stig. Grattis också till Stig syster Maja och matte Mia till cert, cacib och BIM! Vilken dag för Majas och Stigs uppfödare Ingela! Grattis och tack för all hjälp med allt! Tack till alla andra också för all hjälp! =) Nu vankas det jaktklass efter en sista insats i juniorklass i Finland i december!

Annars är allt bra! Jag sitter i soffan med en lätt huvudvärk efter gårdagens tjejkväll=) Jag och några tjejer från jobbet såg hockeyn på Allstar, drack vin hemma hos mig och gick ut. Vi fick något litet ryck och bestämde oss först för att prova Sundsvalls nya ställe "Momento", men ångrade oss när vi kom dit och gick upp på Aveny. Ojoj, det var inte ett smart drag! Finlandsfärjan 1995 =) Camilla och jag var mycket på Aveny när vi gick i gymnasiet och det visade sig att dom spelade fortfarande samma musik fast folket var betydligt äldre än på vår tid (ok, vi kanske också har blivit äldre men inte såå mycket). Vi övervägde att springa ner på Oscars men det ösregnade så vi blev kvar och shakade loss på dansgolvet istället. Det var en supertrevlig kväll men nästa gång blir det nog Oscars istället! ;-)

Vi har börjat komma iordning i vår nya lägenhet och trivs jättebra alla tre. Vi flyttade från 55 kvm, fyra trappor upp till 80 kvm, en trappa och en takhöjd på dryga 3 meter. Det är en mysig lägenhet fast rätt sliten. Vår hyresvärd ska väl renovera lite (hur mycket har de inte bestämt ännu, vilket resulterat i att jag har 40 kvm golv hemma som jag inte vet om vi ska lägga in eller lämna tillbaka...), vi har målat och tapetserat fondvägg i hallen och planerar väl att fixa lite till så jag tror det blir bra i slutänden.  Sovrummet är rätt klart, i hallen saknas bara en byrå, köket är rätt klart... vardagsrummet däremot behöver en punktinsats. Vi har väl inte brytt oss så mycket om det. Tv:n fungerar inte än där och väggarna ska tapetseras om (undrar just när!) så vi är ändå inte så mycket där. Hade tänkt att bjuda på bilder på sovrummet och hallen men kamerasladden är tydligen på vift så det får bli en annan dag =)

  Fler bilder från utställningen, lägenheten mm kommer snart!

Till sist vill jag bara säga ett stort tack till Ingela för att vi fick köpa våran lilla, lilla tax med sin enorma personlighet från dig! Han ger oss så mycket varje dag! Lilla prinsen! <3


Kommentarer
Postat av: Farmor

GRATTIS! Ni är bääääst :D

2009-10-04 @ 18:32:03
Postat av: Ingela

Jättespännande dag ni bjöd på!:)KRAM

2009-10-05 @ 08:09:02
Postat av: Charlotte

Grattis Grattis!

Vilken vecka super kul!!



Charlotte och små röda i Solna

2009-10-05 @ 10:22:29
URL: http://www.bussahagens.com
Postat av: Monica

Grattisssssssssssssssssssssssssssss!!

2009-10-05 @ 12:11:52
URL: http://tretaxar.blogg.se/
Postat av: Mia & gänget

Vilken dag, nu har Stig kommit igång ordentligt.;) Stort GRATTIS till framgångarna! Kram från Maja.

2009-10-05 @ 17:28:51
URL: http://www.yamyams.se
Postat av: Anna och Fröken

Grattis till Stigs fina resultat i lördags!

Vi ses i Helsingfors och visst går det lika bra då! =)

2009-10-07 @ 21:44:59
URL: http://www.flocken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0