Äntligen...

är kamerasladden tillbaka så att vi kan lägga ut lite bilder! =) Nu sitter jag i soffan, med tända ljus och dricker en koppp chailatte medan Stig sussar sött i mitt knä. Precis som när han var liten. Det är inte alls lika ofta som man får ha honom som knähund längre så de stunderna uppskattas. Tänk vad tiden går fort... Stig har varit med oss över ett år nu. En frisk liten fläkt som förgyller varje dag på sitt eget sätt. Den senaste tiden har det vartit mycket bus och upptåg! Det har varit ett händelserikt år, många fina stunder som när P och jag (äntligen?) förlovade oss men samtidigt många svåra stunder. Jag har förlorat min älskade lilla farfar, en "plastmorfar" och Petter har förlorat sin älskade lillasyster. Stig har varit med oss bland våra tårar och våra skratt. Jag hoppas innerligt att han får finnas med oss i många, många år till. När allt känns hopplöst är det skönt att ha någon som kommer fram, kör lite stretchövningar och tycker att "Hallåå, nu är det dags att gå ut och hitta på något kul"! Lilla prinsen!

Idag ska vi nog pyssla lite, lite till i lägenheten. Kanske sätta upp några tavlor i vårt något tillfälliga vardagsrum. I väntan på nya tapeter =) Sen är det inte så mycket mer kvar att göra. Det blir väl lite mer pyssel framöver när vi fått tapetserat i vardagsrummet och förhoppningsvis lite mer renoverat. Lite lampor måste vi också upp med men det ska vi göra när vi köpt alla som ska upp. Det är inte så enkelt när man har närmare 3.50 i takhöjd! Mina 1.63 räcker inte långt då =)

I eftermiddag ska Stig och jag åka till Södermalm för en mysig skogspromenad med familjen Söderberg och deras curly. Candy som hon heter är en av Stigs stora (både till storleken och av värde) favoriter. De har lekt sen han var valp och hon är alltid så snäll och försiktig med lilla honom.

Igår kväll var vi bara hemma alldeles ensammna, bara jag, Petter och Stig. Det var jättelängesen och så otroligt skönt att bara ta det lugnt, äta god mat och dricka lite vin. Så vem vet, ikväll kanske vi ser till att bjuda hem några vänner på lite mat och film. Nu ska jag se om jag kanske kan se fredagens Idol på tv4.se. Petter hade ju match i fredags som jag var och såg på så jag missade Idol då. Nu kommer äntligen lite bilder!!



Liten hund och liten syster i skogen i tisdags! Söta =)


Pappa upp i dagen ;)


Vår nya hall med vår nya spegel och fondtapet. Golvet är samma en bit in i hallen som i trapphuset.


Vårt nya sovrum med en tax på sängen


Stig hjälper till med potatisskörden (eller letar surpärer att smaka på?)


När matte sorterar tvätt hjälper Stig till (eller?)


Småråttor i skafferiet? Nej småtaxar i ICA-kassen! Husse var inte snabb nog att packa upp :)


Ojoj, nyvaken :)


Kommentarer
Postat av: Ingela

Vad kul med bilder från nya lyan:) så fint det ser ut! Kram

2009-10-18 @ 16:40:49
Postat av: Kerstin

Härligt för oss alla med Stig han ger ny energi.Kram till er alla

2009-10-19 @ 19:54:17
Postat av: Karro :)

ååå vad söt lille stig är :D Vad fint ni har fått i lägenheten =) Kram karro

2009-10-23 @ 17:45:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0