Lördag morgon

Sitter i soffan och har ambitiöst bokat in mig på spinningen som början om en stund. Hmm, kändes som om jag hellre skulle sitta kvar här nu faktiskt. Stig vill som vanligt vara i händelsernas centrum och har bäddat ner sig mellan mig och laptopen. På så vis kan han ju få vara nära och pussa lite på matte mellan varven. Pussgurkan =) Igår var det pissväder hela dagen men idag ser det mycket bättre ut. Kan nog bli en sväng i skogen innan dagen är slut. En hel del har hänt sen sist. Mamma har fyllt år, Elin har fyllt år och Tessan har varit hemma på blixtvisit. Lillasyster ja... Stig tycker att hon är en rätt rolig prick! Dessutom har hon inte lärt sig att gömma sina saker för Stig som glatt snor hennes underkläder, sminksaker och annat i hopp om att få igång lite jagis. Det är lyckan det... att bli jagad eller att få jaga. Jag hade tagit ledigt halva måndagen och halva tisdagen för att vi skulle hinna träffas lite. Nu dröjer det nog... Batteriet i kameran räckte till ett par bilder från skogen dit vi gick för att plocka lite svamp på tisdagen. Nu har hon farit vidare till Thailand där hon om allt går enligt planerna stannar tills i april. Hoppas hon får några veckors semester i januari så att vi inte behöver vänta till april innan vi ses igen.   

Förra söndagen gjorde vi något jättemysigt. Vi var till familjen Söderberg tillsammans med Camilla från mitt jobb. Det var jättelängesen vi var där av någon anledning... det har bara inte blivit av. Nu tog vi en riktig långtur i skogen så att hundarna fick busa av sig. Stig sprang mest omkring och var upprörd över att deras curly inte höll sig på stigen. Hålla! Man ska inte springa omkring i snårskogen utan bör hålla sig till stigen. Är man tax har man korta ben och det är inte helt lätt att hänga med inne i skogen. Efter promenaden hade vi sån tur att vi fick jättegod köttfärssoppa till middag. Stig hade sån tur att han fick träna lite med barnen efter maten. Och tar det slut på karra vet han precis var skafferiet är=) Tack för en jättemysig eftermiddag!

Näe, nu ska jag väl byta om, runda huset och ta mig till ego. Resten av helgen ska vi pyssla lite med det sista hemma, leta kamerasladd (=)) och kanske att det blir lite middag och vin med goda vänner ikväll.

Ha en trevlig helg allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0