Fredag...

Så var det äntligen helg igen! Veckan har gått fort, som vanligt :) Lite datahaveri på jobbet gjorde att arbetsveckan blev ovanligt kort. Nästan två hela dagar gick bort. Jobbigt för det blir så mycket att ta igen, men skönt med två kortdagar. Onsdagen var vi upp på Södra Berget, Petter, jag och Stig. Vi gick en härlig promenad på elljusspåren. Jätteskönt! Igår passade vi på att åka och hälsa på i Västerböle. Vi fick god mat och gott fika. Härligt! Stig fick leka med Juli. Det bästa han vet! Gissa om han var trött när vi hoppade in i bilen och for tillbaka till stan? Svimmade i soffan när vi kom hem :) Gå ut och kissa sista svängen?! Husse, du kan gå själv! Stig stannar i soffan...

Nu sitter jag och väntar på att Petter ska komma hem efter sin träning. Jag har varit och köpt världens (nåväl iallafall Sundsvalls) godaste thaimat i husvagnen på Fisktorget. Finns lite vin i kylen så kanske att det blir ett litet glas till maten. De fick två hela dagars träningsledigt så vi har haft massor med tid tillsammans både onsdag och torsdag. Då får man mersmak! Men nu kommer han nog snart. Stig surar. Vi hamnade i en liten diskussion tidigare så nu är han lite lessen. Det kan han gott vara... Man ska vara snäll med sin matte och inte skälla på henne när hon kommer hem. Nu ska vi bli sams innan husse kommer hem. Sen ska vattensprutan letas fram... ;)

Helgen kommer om allt går enligt planerna att spenderas med goda vänner, god mat och gott vin. En och annan skogspromenad måste också hinnas med. Det gäller att passa på innan snön kommer... *längtar*! Älskar snön! Fast det blir svårt att ta sig ut i skogen ett slag... det är skittrist!

Önskar er alla en underbar fredag kväll!

Förresten, Stig har fått några nya kusiner (tror jag att det blir)... Sjukt söta! Kika in och titta på de små sötnosarna: http://ingeborgbohlin.bloggplatsen.se/

Nä, nu blev jag lite sentimental (surprise)...  här kommer ett par bilder som är drygt ett år. Våran stora kille har ju också varit liiiten!


Liiten och sömning :)


Liiten och busig :)


Kommentarer
Postat av: Monica

Hej Sofie! Jag har härmat dig ang färg bakgrunden på bloggen,jag blir så trött att bara ha samma färg hela tiden,"din färg " har jag inte provat förut.

2009-10-24 @ 20:57:59
URL: http://tretaxar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0