Fint besök

Jojo, riktigt fint främmande har vi nu. Stigs pappa Milton är och hälsar på. Otroligt snäll och vacker hund! Stig tycker dock inte att det är så värst kul att dela med sig av ben, bäddar och framförallt inte av matte och husse. Däremot är det ju hur kul som helst med en lekkamrat! Milton kom vid fyra i förrgår och hela kvällen gick åt till att leka. Gissa om det var två trötta hundar som somnade i soffan sen? Milton hade lite svårt att komma till ro men hittade en bra plats på Petters jeans på armstödet på soffan. Sov en liten stund, vaknade och såg ut som om han inte visste riktigt vart han var. Efter att ha försäkrat sig om att Stig var kvar (han sov som en gris på andra sidan mitt ben) gick han och la sig igen.

Sen på natten efter annadagen var det dags... vore ju fel att tro att jag inte skulle bli sjuk när jag tagit semester från jobbet... Magsjuka blev det denna gång. Inte så kul men det går ju över fort. Låg däckad hela dagen igår. Mamma kom och hämtade hem hundarna och höll mig sedan sällskap större delen av dagen. Skulle egentligen fara hem men när jag reste mig för att ge henne hundarnas koppel svimmade jag i köket. Så hon blev kvar en stund, for hem och gick ut med hundarna och kom sedan tillbaka utan hundar och såg efter mig ett par timmar. Petter var på borta match, förlorade med 7-2 mot Mora. Tydligen hade dom spelat riktigt dåligt och fick en extra träning idag som straff... God jul alla "spelarfruar". Tycker att dom är borta mycket nog kring jul... men men. Petter kommer snart hem med Stig. Han har varit och tagit killarna på en långpromenad och skjutsat Milton till frissan. Han ska på grooming inför en Finlandsresa senare i vår. Så han kommer efter lite senare.  

Julen har varit bra. Så skönt att ha lillasyster hemma. Julafton blev trots att vi låg bra till på förmiddagen något stressig. Kusinerna och mormor kom lite sent för att mormor skulle hinna ge sin sambo insulin och lämna över honom till sin son. Seved (mormors sambo) är så dålig att han inte orkade komma. Vi var och hälsade på mormor och honom på juldagen istället. Han är bara en skugga av sitt forna jag. Av allt hans tjocka hår finns bara några få tussar kvar, talet släpar och han böjar ha svårt att röra sig. Terese och jag bestämde oss för att promenera till Bergsåker hemifrån Lagga. Skönt att röra lite på sig även utan hund =)  Stig åkte på en liten magsjuka över julhelgen men nu är han tillbaka igen. Det gick över rätt fort. Han blev dålig natten till den 23:e och behöll ingen mat förrän han på julafton. 

Nu kom killarna hem så nu ska vi mysa lite i soffan =) Bilder på far och son kommer lite senare!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0