Första advent...

och vilket skitväder! Hade sett fram emot en mysig vinterdag. Ska åka hem till mamma om en stund och baka pepparkakor. Hade tänkt hinna med att ta ut Stig i skogen. Gissa om han såg sugen ut imorse när vi var ut och kissade? Inte så värst vill jag lova. Han hittade en bra väg ut från dörren och in under en balkong. På så vis behövde han inte blöta ner tassarna alls... sen fooort in igen. Nu gör han det han gör bäst: grisar i mattes knä! Snacka om knähund =) Imorse vaknade han tidigt kvart i sju och tyckte att det var dags att stiga upp! Inte, sa matte så sov vi till halv åtta istället. Upp, ut och pinka, vovve fick frukost och sen gick vi och la oss igen. Husse har ju gjort en säng till Stig nedanför min säng, så där låg han och sov på min hand resten av morgonen. Jag hade precis tagit bort handen så han sov själv, vilket är duktigt för att vara han, när husses klocka ringde och vi klev upp. Sen dess har Stig väntat på att vi ska sätta oss i soffan så att han får mysa =) Innan dess tyckte matte att det var städdags så nu har vi dammat och dammsugit hela lägenheten. Skönt! I torsdags gjorde vi advent hemma så nu har vi lite ljusstakar och en stjärna framme. Vänta bara tills det är legalt att plocka fram alla tomtar! Längtar =) Vår bostadsrättsförening har gjort lite juligt på innergården. Vi har fått en stor fin gran med ljus i och ljusslingor kring staketet och lusthuset. Jättemysigt! Nu saknas bara snön efter det här skitvädret! 

Veckan som varit har gått otroligt fort. 
I onsdags var Stig hos mamma hela dagen eftersom P hade bortamatch. Jag passade på att gå en liten sväng på stan och åka till Birsta efter jobbet. Vill så gärna hitta ett nytt köksbord. Ingen lycka då men tror att jag ska fara på Mio idag. Om jag hinner. Deras bord Plaine är superfint. Måste mäta lite i köket bara, så att vi får plats. Blev en sväng på Arken också. Det är hård åtgång på ben hemma så man måste fylla på lagret ofta. =)
Torsdag gick fort. Stig var med P hela dagen och så mycket mer minns jag inte. Tidig kväll blev det.
Fredag var Stig hemma med husse hela dagen. Jag var uppe med tuppen och åkte med tidiga planet till Stockholm för att hålla i utbildning. Kul att få åka iväg en sväng men jobbigt att det blir såå långa dagar. Taxin hämtar mig vid 6 på morgonen och jag är inte hemma förrän strax före 7 på kvällen. Gick ganska bra iallafall, förutom lite strul med lokalen och datorerna när vi skulle börja flöt det på rätt bra! Nu får vi se när nästa gång blir. Sundsvall veckan som kommer vet jag inte om jag ska vara med på och sen är det Malmö om någon vecka men det tar Kattis och Madde. =)
Igår for vi till Petters föräldrar i Bergsjö direkt efter Petters morgonträning. Petters pappa fyllde år, så vi skulle fira honom lite. Dessutom hade ju inte Stig varit till Bergsjö så vi måste ju visa honom runt! Skogspromenad och middag, supermysigt! =)

nu väntar pepparkakorna!  
 

Kommentarer
Postat av: Kattis

Hoppas det blev goda pepparkakor! Spara några till den 18:e... :-)

2008-11-30 @ 20:36:21
Postat av: Tessan

Tjo! Hihi vad söt han är =) Nu kommer jag snart hem! Bara två och en halv vecka kvar! Här har jag börjat komma i julstämning, spelar samma jullåtar om och om (har inte så många) tills mina rumskompisar säger åt mig att slå av =S Hoppas allt är bra med er! Kramar

2008-12-03 @ 22:31:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0