Fullt ös ;-)

jo, nu är det tillbaka till vardagen! Fullt upp med promenera Stig, jobba, promenera Stig, äta middag, titta tv, sova :) och Stig har fulll upp med sitt favvogöra, tugga ben... jisses vad han tuggar. Vi fick skicka husse på Arken idag igen och köpa nya tuggpinnar. De jättestora benen är inte så jätteintressanta. Det är så svårt att få en god början =)

Ikväll har jag varit på hockey. Sundsvall mötte Bofors. Ledde med 3-1 när jag kom och förlorade med 3-4 innan det var klart. Kanske borde gjort som Stig sa, stannat hemma med honom och myst i soffan. Niklas och Sara är hemma från Umeå, så Petter passar på att gå ut och ta en öl med grabbarna. Sara stannar ju hela helgen så vi hinner dricka vin imorgon. Jag hade tänkt att Stig och jag skulle tokmysa i soffan nu men Stig poar på golvet och letar efter något eller någon att leka med. Eller kanske någon som vill bjuda på en gobit? jaja, han kommer nog snart och gosar ner sig han också. Innan var vi på promenad. Stig hade druckit mycket och passade på att pinka lite här och där. Lyfte på benet också som en storpojke, men det var nog för att det var lite blött och kallt i gräset. =)

hmm, vad har vi gjort sen sist.... en snabbresumé av veckan:
Tisdag - jag skulle fika med tjejerna på jobbet efter jobbet, Petter hade skola och träning så Stig for med min mamma till Lagga, myste med henne och tog en skogsprommis. Blev aldrig någon fika, jobbade till 7 istället, så vi fick lite mat hos mamma när vi hämtade Stig =)
Onsdag - Petter hade bortamatch. Stig var med Elin och Maria. När jag jobbar klart hämtade jag Stig och så for vi direkt till Kovland för att träffa Erika och William. Wille hade precis ätit kex i vardagsrummet när vi kom. Skitbra tyckte Stig och tog genast hand om smulorna =) Vi hade tur och hann träffa Mattias en sväng innan vi for hem för att se favoritprogrammet, Grey's. Stig var trött efter att ha varit borta hela dagen och somnade direkt i mattes knä i soffan. Husse kom hem vid fyra =(
Torsdag - Direkt efter jobbet for Stig och jag till Ingela och brudarna i Västerböle. Stig tyckte som vanligt att det var såå kul att träffa Mamma, Sanna och Juli. Han och Juli kan busa i timmar. Det är så roligt för honom! och så nyttigt! Sanna och Lotta kan lära honom något som inte jag och Petter kan... att vara hund! Var kul att se att Lotta börjar bli sitt gamla vanliga otroligt vackra glada jag igen. Stig fick prova utställningskopplet, jättekul för det fanns godis =) världens godisråtta! Vi tränade lite på att stå på bordet och desstom lärde sig Stig "Ligg". Så nu kan han sitta, ligga, stanna, komma, vänta på mat eller karra. Duktig liten kille! Tack för en trevlig kväll och god mat!

Nu har killen myst ner sig så nu ska vi slumra lite i soffan tills husse kommer hem! Imorgon blir det skogsprommis =)


Kommentarer
Postat av: Ingela

Det är så kul när ni kommer, och Stig är en så duktig liten hund! Ha en skön helg, själv har jag ramlat , klarade första kurvan i sovrummet, sedan var det stopp.Halkade och all min vikt på v.knä gaaaaaaaaaaaaaaah, vad ont det gjorde! Inte bra! Fick du till ngn bra bild på Stig? Kram // Ingela

2008-11-15 @ 08:39:56
URL: http://www.kennelprive.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0