Mycket har hänt sen sist... och lite goda nyheter!

Måndag morgon kom äntligen Petter hem. Stig var så glad att se husse att han fick pussar hela vägen ner för trappen och hela vägen upp igen när dom skulle ut och kissa =) äntligen var Stigs lilla flock samlad igen! På kvällen tog vi en jättemysig promenad på Södra berget. Det var inte just några människor där så Stig fick springa lös på elljusspåret. Jätteduktig som vanligt. Vi passade på att gå upp i tornet som de byggt i slalombacken. Härlig utsikt över hela stan! Sen var vi alla trötta så efter en stund i soffan blev det god natt!

Igår var Petter med Stig till veterinären så han fick sina sprutor. Stig tyckte att det var sådär... Blev tre dessutom då den första gick rätt igenom nackskinnet och blev en liten pöl på ryggen =) Där gör det nog inte mycket nytta! På kvällen passade jag på att åka med mamma till farfar en stund. Det var en om möjligt magrare farfar som vi träffade på sjukhuset men han var som vanligt vid ganska gott mod. Vi fick igång taltidningen så han var nöjd med det när vi gick. Stig och jag tog en promenad hemöver medan mamma var in till farmor.

Idag har vi haft en stressig dag. Hem på lunchen och ut med Stig. Tror han blev lite ledsen när jag gick, vi hade ju inte hunnit mysa något. Eftersom det var så fint väder tog vi en liten tur i parken. Direkt efter jobbet var Stig och jag ut. Vi tog en ny runda, nerför skolhusallén och bort mot mittuniversitetet efter ån. Rolig runda. Vi mötte massor med trevliga människor och hundar. Det var verkligen full fart på lilla vovven. Han var på toppenhumör och sprang glatt omkring. =) Det är annat motför mornarna. Killen är, precis som husse, inte alltför sugen att kliva upp kl 6. Måste korta av morgonrundan, den tar alldeles för lång tid nu. För det första är Stig nyvaken sen har han upptäckt hur kul det är att lukta på allt. Och då menar jag allt! Efter promenaden städade jag och lagade mat. Städningen var verkligen välbehövlig. Vi har varit lite slöa på slutet. Vem vill springa omkring med en dammsugare när man kan sitta i soffan med en valp i famnen? =)

Jag fick precis jätteroliga nyheter! Tessan kommer hem till jul! Jag har hoppats så mycket på det men trodde aldrig att hon skulle få semester då! Jag längtar så mycket. Nu får vi se om jag kan somna ikväll! Lillasyster =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0