Söndag morgon

Petter är på bortaresa. Dom for på torsdag morgon och kommer hem imorgon på morgonen. Sen hoppas jag att han blir hemma ett tag. Har varit många långa bortaresor nu ett tag =( Som vanligt har han datorn med sig, så det blir dåligt med uppdatering av bloggen. Stig och jag är i Lagga över helgen. Går skogspromenader och vilar upp oss. =) Stig har varit helt otroligt mammig sen Petter for. Verkar livrädd att jag ska lämna honom... mammagrisen =) Nu ligger han och sover i mitt knä. Snart ska vi ta en liten morgonpromenad. 

Vad har hänt sen sist? Jo, i torsdags var Stig med min mamma medan jag jobbade. Passade på att jobba en stund extra så efter att jag hämtat honom myste vi i soffan en stund och sen blev det sängen. På fredag tog vi först en promenad på morgonen, sen fick Stig vara hemma själv medan jag jobbade några timmar. Efter lunch for vi upp till snön och Västerböle för att träffa Ingela och brudarna. När vi kom fram hade det nog snöat drygt 1 dm. Jättemysigt! Fredrika och hennes kompis Magnus var också där. Vi fick jättegott fika, lussebullar =) Stig och Juli flög omkring på golvet och busade som bara den! Det är så kul att se dom leka tillsammans. Stig åker på rätt mycket däng av sin lilla söta syster =) Sen när det blir för mycket går mamma Lotta eller Sanna och säger åt barnen att lugna ner sig. Efter fikat tog Ingela och jag med oss hundarna och gick en promenad. Det var så mysigt med snön och hundarna som sprang lösa och busade. Såna dagar är verkligen toppen =) Stig tjöt hela vägen till bilen när vi skulle fara hem... ville inte! Tack för en mysig eftermiddag! Det var en trött hund som sov nästan hela resten av dagen. Middag med faster och farbror som var på besök från Sandviken. Kusin Marie tittade också förbi en sväng.

Igår var mamma och jag en sväng i skogen med Stig. Det var trist att se hur mycket dom hade kapat i "vår" skog. Stig var jätteduktig och knatade på. Hittade en häst att titta på, jättefin! Sen var vi med mormor till morfars grav och tände ljus. Middag med moster och kusin Caroline. Jättemysigt med tacos! Stig bara sov... man blir trött av skogen =)  




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0