Äntligen hemma igen!

Äntligen har Petter (och datorn :P) kommit hem igen! Stig och jag har hunnit med massor medan han varit borta. :) Tisdagen började dagen inge vidare... Jag och Stig skulle åka med grabbarna till ishallen för att ta hem bilen. På något vis lyckades vi bli sena, vilket ledde till att Petter körde som en biltjuv så Stig blev åksjuk och kräktes upp hela frukosten. Som tur va hade jag lite extra mat i handväskan så killen kunde få fylla på magen igen. Vi for direkt till Skönviksberget och tog en tur på elljusspåret. Skönt för Stig att få vara lös lite och skutta omkring. När vi var klara där for vi och hälsade på farmor på hemmet. Stig sov en stund i bilen först men fick komma in och säga hej innan vi for hem. Farmor tyckte Stig var såå söt :) Sen for vi hem och slappade, gick till parken, for till Birsta för att träffa Stigs mamma och klippa klorna. Alltid lika kul att träffa flocken från Västerböle :) Slappade vidare i soffan resten av kvällen. Superskönt!

Onsdag morgon började inte heller så lyckat. Stig åt dåligt hela onsdagen så kl 5 på onsdag morgon vaknade jag av att han kräktes. Stackars liten! Men det var bara att torka bort kräkset (han hade flyttat filtarna så det kom bara på plasten) och stoppa i honom lite mat så somnade han direkt... matte däremot låg vaken en lång stund och undrade om han gått och dött i buren eftersom han verkligen blev knäpptyst och stilla på en gång :) Sen hade vi ytterligare en supermysig dag. Först var vi upp till Sidsjön och gick ett varv runt sjön. Eller rättare sagt, jag gick.... Stig tyckte att det var lite väl kallt så han åkte mest i min famn. Sen kom vi till fåglarna... då blev det helt plötsligt riktigt spännande! Det luktade jättemycket och då blev det bra fart på killen som sprintade hela vägen till bilen :) Efter några timmars sömn så bar det iväg till stallet. Moster och morbror var borta så jg skjutsade kusinerna till sina hästar. Stig tyckte att hästbajs var jättegott! Matte tyckte att det var mindre trevligt att hela tiden plocka ut det ur munnen på vovven. Sen kikade vi på hästarna... dom luktade så gott att Stig (lite extra kaxig i mattes famn) bestämde sig för att lukta lite på Spökets mule. Det var jättespännande tills hästen blåste en stor vindpust ur näsan rätt på lilla vovven. Då blev det läskigt, sen spännande igen men ändå lite läskigt! Så vi tog en tur runt deras träningsbana medan tjejerna gjorde klar hästarna. Sen tittade vi lite mer på dom :) Hem med kusinerna och vidare till familjen Söderberg. Där fick jag jättegoda tacos och Stig fick leka med barnen. Så mysigt! Kvällen avslutades med karra i soffan framför Grey's! 

Idag har Stig varit hemma själv ett par timmar på förmiddagen medan jag var på jobbet och Petter i bussen på väg hem från Malmö. Tror att det gick alldeles utmärkt! Han sov när jag gick och sov när jag kom tillbaka. Kändes bra att vara tillbaka på jobbet även fast någon knyckt min datamus :) Fredag imorgon och sedan är jag ledig en hel vecka till!

Helt otroligt hur fort Stig växer! Bara på de här dagarna som Petter varit borta har han blivit större men framförallt mer hund och mindre valp. Han lyssnar mycket bättre, är lugnare inne och är vaken längre stunder för att sedan sova längre stunder. Just nu ligger han som vanligt med oss på soffan och småsnarkar. Bästa stunden på dagen är nog när vi myser ner oss i soffan alla tre :)  

Kommentarer
Postat av: Ingela

Ni har gjort det så bra och han är en välmående liten prins:) Det kommer bara bättre och bättre dagar! Mysiga långpromenader och härliga kvällar med ljus och gotta!! Ha det så bra , så ses vi kanske i helgen? Ring mig om ni kommer till Nordic!Kram// Ingela & Brajdarna

2008-10-09 @ 23:23:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0