Fredag igen!

Så var det fredag igen! Tiden går så fort. Nu har Stig bott med oss i tre veckor. Känns som om han alltid bott här =) Nu har vi varit ut en sväng, gick ut extra tidigt imorse då jag tyckte att killen verkade ha liite överskottsenergi. Kan bero på att han inte rörde alltför mycket på sig igår. Och har man överskottsenergi som man inte får utlopp för då blir det bus =) Väl ute bestämde Stig sig för att det inte var tillräckligt torrt och varmt för att gå... En tokig matte försökte med allt... släpa killen i kopplet, glada tillrop, men han ville bara gå hem! Skam den som ger sig och jag tänker då inte låta lilla killen bestämma. Han fick gå en bit (eller bli släpad en bit) och sen åka i min famn en bit. När det passerat folk skyndade jag mig att släppa ner honom och sedan fick han massor med beröm när han gick. Det verkar vara lättare att gå själv om han ser andra göra det... Efter en liten stund blev det nästan lika full fart som vanligt. Vi gick en sväng upp mot Södermalm. Tränade lite på att stanna och fortsatte när vi kom in. Försöker lära honom att ligga... lättare sagt än gjort. Det är inte det lättaste att knuffa undan frambenen och samtidigt hålla bakdelen i marken. Världens längsta kropp! Ett par gånger gick det hyfsat så vi nöjde oss med det. Provade att låta honom sitta med en karra på golvet framför sig och stanna tills jag sa varsågod. Gick också rätt ok. En gång satt han riktigt duktigt och väntade tills han fick =) Vi har ingen brådska, han hinner lära sig. Det känns som om han behöver lite extra stimulans ibland och då är det perfekt att passa på.


Nu ska jag dricka upp mitt te och gå och kamma mig! Imorgon måste vi till arken och köpa nytt halsband och nytt stort ben!  

Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Hej! Värsta aktiva bloggaren du är =) Bra att du skriver för nu är det så lite att göra på Guide Online så då kan jag läsa! Måste skypa nått snart! Hoppas allt är bra med er själv har man dragit på sig en förkylning =( men men....ha det! Massor av kramar och pussa på sötnosen (Stig, inte Petter hehe)

2008-10-17 @ 15:54:30
Postat av: Kicki

vilka mysiga dagar du har.. bättre än semester va? =)

2008-10-17 @ 17:00:54
Postat av: Maria

Tack gumman! Saknar dig på jobbet, ska bli kul att du kommer tillbaka:) saknade dig speciellt i dag på klänningsfredagen.. hehe Hoppas du får en mysig helg kram

2008-10-17 @ 18:30:31
URL: http://emmariia.blogg.se/
Postat av: Farmor

Heeej!



Tack för idag. Så kul att träffa er :D

2008-10-17 @ 23:21:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0