Helg :)

Härligt med helg! Nu när man har jobbat hela två dagar :) Fredagsstämning på jobbet med supergott hembakt fredagsfika, äppelmuffins och chokladkaka. Och så kjolfredag såklart! Börjar bli en rolig tradition nu på jobbet, tyvärr är inte alla med ännu men det kommer nog. På fredagarna ska alla tjejer ha kjol eller klänning. Roligt att klä upp sig lite inför helgen :)

Kändes ganska bra att jobba men längtade hem till mina killar. Hann med en välbehövlig tur på stan på lunchen. Inhandlade födelsedagspresent till mamma som fyller år på sölndag och sedan sprang jag in på Stadium och köpte nya regnbrallor och underställsbyxor till Petter. Det behövs nu vill jag lova :) Stig har fått vara med Petters systrar en stund på förmiddagen medan Petter var på matchvärmning. Resten av dagen har han varit hemma och slappat med husse. Nu ska vi ut en stund innan det är dags för mig att åka och hämta Emma och åka till ishallen för att se Sundsvall möta Leksand. Stig får åka tillbaka till Petters syster Maja och vara med henne. Är inte så sugen på att åka ifrån honom egentligen men jag har ju hela helgen på mig att mysa med honom. Det är lite skönt också att komma ut och träffa lite folk. Imorgon tänkte vi se om Emma och Stefan vill komma och äta middag med oss. Det vore superkul! Petter ska träna på morgonen och direkt efteråt tänkte vi passa på att kolla på hundutställningen i Nordichallen. Stig får stanna i bilen då han inte är fullvaccinerad ännu. Det blir spännande! Hoppas att vi får se fina taxar... fast ingen är så fin som Stig :)  

Mycket sjukdomar och skit nu... Mormors sambo har tumörer i hjärnan och nu ligger farfar på sjukhus också. Han har blivit dålig så fort att mamma skjutsade in honom häromdagen. Magnetröntgen igår visade på förändringar i hjärnan. Risken finns väl att det också är en tumör... Lilla farfar! Måste försöka åka och hälsa på honom snart. Mormor och hennes sambo hoppas jag på att få träffa i helgen när mamma fyller år. Sådana här gånger är det skönt att lilla Stig finns. En liten solstråle som alltid piggar upp alla. Inte minst mamma och pappa! Eller som mamma utbrast första gången hon träffade honom (och igen för några dagar sedan) "Varför är du inte min?" Lilla grynet :) Tror kanske att det blir hund för mamma och pappa till våren, hoppas :)

nu går vi till parken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0