Lörudden, Umeå, Stig har badat igen och hockey i Kovland

ja, ungefär så har det sett ut sen sist! Nu väntar jag och Stig på att Petter och Magnus ska komma hem med pizza =)

I torsdag var mitt jobb bjudna på middag på Lörudden. 5-rätters löjromsmeny med jättegott vin till! Helt underbart! Det blev en jättelyckad kväll med god mat, gott vin och trevlig sällskap.

I fredags blev det halvdag på jobbet. Hem och lämnade över Stig till mamma, tog en dusch och slängde mig i bilen. Tre timmar senare var jag framme i Umeå och fick äntligen träffa Sara och Anna igen. Middag på ishallen, jättegod pasta och vin såklart! Efter matchen åkte vi hem till Sara och Niklas, Jonas hade gangsterfest med jobbet så han kom senare på kvällen. Mer vin =) Blev en jättetrevlig kväll med mycket vin och supertrevligt sällskap! Strax efter halv fyra var jag så trött att jag knappt visste vad jag hette så då blev det sängen. Sovmorgon på lördag och jättegod frukost innan det blev en tur på stan. Lite shopping och fika innan vi for hem för att hämta Stig. Stannade på Max i Övik på vägen hem för att fylla på depåerna =) Det var en trött hund som mötte oss när vi kom hem. Han hade varit på två långa skogspromenader med mamma och pappa. Låg i mitt knä en stund i soffan hemma hos mamma och pappa men smet över till mammas knä efter ett tag, då blev matte lite lessen. Hade ju saknat sin vovve =) Vi somnade tidigt allihopa och hoppades på lite sovmorgon....


Niklas och Petter, Sara och Anna, Sara fotar också Anna och Jonas

Söndagen började jättebra! Stig var ute och kissade vid halv 7 sen sov han vidare till halv nio! Det är ju som halv tio gammal tid! Helt underbart med riktig sovmogon! Det behövde matte och husse =) Stig sov hela dagen med matte och husse i soffan. Skönt! Hann med att städa lite. Behövdes =)

Dagens hundprojekt blev att klippa klor, hår mellan trampdynorna och ett litet bad. Gick jättebra! Matte klippte lite på klorna på framtassarna själv men fick ropa på back-up när det kom till baktassarna. Inte helt lätt att veta hur man gör när man aldrig gjort det själv förut, men klippta blev dom iallafall =) Sen fick Stig ta ett litet bad i diskhon. Så nu är han nybadad och nyfriserad =) Sen åkte vi till Kovland, Stig och jag tog en promenad innan vi gick in till hallen och såg slutet på matchen. Stig tyckte att det var jättekul att gå på hockey. Massor med folk och roliga gubbar som for omkring på isen. Fick träffa Erica och William, Emma, Sofia och Melvin och massor med andra roliga. Lite kallt var det men innanför matte och husses jackor var det varmt och skönt!




Kommentarer
Postat av: Ingela

Jag är så stolt över er och att ni grejjar och donar så duktigt! Ha det så bra så hörs vi! Jag kom hem sent och skulle sedan åka och jobba , men är ledig sedan till fredag.Vi kanske kan ses i veckan? Vaccination nästa:)

2008-10-27 @ 01:28:35
Postat av: Sara

Tack för en superfin helg, det var så roligt att träffa er. Mer sånt! Tack för att du la upp bilden då jag ser ut som världens bredaste, mycket vackert. ;) Hälsa Petter och Stickan, vi ses snart. Många kramar.

2008-10-27 @ 09:33:33
Postat av: Sara igen..

Fannas det någon anledning till varför du inte skrev hur matchen gick eller? HA! Löven, klapp klapp klapp!

2008-10-27 @ 09:39:50
Postat av: Sofie

Sara: Det blev så dåligt med bilder att det var den enda som fanns på dig och Anna, jag är ju ingen vidare fotograf =) jo, det fanns en anledning till varför jag inte skrev resultatet... grattis till era två poäng =) och tre poäng mot Troja i söndags. Hälsa Niklas. Kramar

2008-10-28 @ 10:41:49
Postat av: Sofie

Ingela: Vore jättekul att ses i veckan! jag ringer dig i eftermiddag! =) hälsa tjejerna! Kram

2008-10-28 @ 10:44:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0