Mera regn

Hur mycket kan det regna på en dag? Hur mycket som helst tydligen... Trist! Stig och jag har nästan bara grisat i soffan idag. Ingen av oss är särskilt sugen på att hitta på något. Vi gjorde ett ryck förut och gick ut en sväng. Blev precis som imorse en promenad på en halvtimme. Denna gång däremot gick han nästan hela vägen. Lite pipigt och eländigt var det men på vägen hem blev det full fart. Sen lekte vi med leksakerna när vi kom in, petflaskan med karra i och karrabollen var riktigt roliga idag =) Sen var det benet som gällde tills han somnade. Så nu laddar vi inför morgondagen. På eftermiddagen ska vi till Västerböle och hälsa på Ingela, Stigs mamma, syster och Sanna. Stig hoppas att pappa också kommer. 

Petter tränar igen. Mycket hockey nu. Eller egentligen inte mer än vanligt, det märks mer när jag är hemma. Den här veckan har det nog varit mindre än vad det brukar vara. Skönt! Han var på stan efter morgonträningen och köpte jacka till mig och thaimat till lunch. Bästa killen =) 

Sista semesterdagen imorgon. Känns rätt ok. Förra veckan tyckte jag att det skulle bli skönt att jobba igen men nu skulle jag absolut kunna tänka mig att vara ledig längre =) Bara vara hemma med Stig och mysa på.

Glömde att berätta en rolig sak som hände igår... Vi gick i skogen på en stig där det fallit ner massor med träd. Stig skulle skutta över ett träd som låg över stigen som egentligen kanske var lite väl högt. Killen är ju modig så han hoppar, kroppen är såå lång att han nästan slår en kullerbytta. Bakbenen kom med sån fart att de nästan hoppade över huvudet =) Mamma och jag skrattade och Stig såg lite förvånad ut.... Sen skuttade han glatt vidare =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0