Morgon igen!

Jaha så var det morgon igen... Stig har sovit i köket i natt. Tanken var att han skulle sova hela natten men icke. Vid två var jag upp och sa åt honom att vara tyst. Vid halv sex var det kissdags. Då fick husse springa. Halv åtta var det slut på friden och Stig ville upp. Hade önskat mig en längre sovmorgon... men det kommer väl. Nu har han gått och lagt sig en stund igen. Petter har match idag så vi låter honom ta sovmorgon. Vi får väl se om Stig och jag åker en sväng till ishallen och kikar en stund. Imorse när vi var ut och kissade regnade det iallafall inte. Hoppas att det fortfarande är uppehåll när han vaknar så kan vi gå till parken en sväng. Vi har knappt varit ut de senaste dagarna pga vädret, så det vore verkligen bra om vi kunde komma ut idag. Stig bajade ute imorse iallafall och matte blev jätteglad! Egentligen är det fånigt hur man kan bli så glad för en sån sak :) 

Idag kommer Stigs pappa Milton och hans matte farmor Fredrika på besök. Det ska bli jättekul! :) Jag har aldrig sett Milton förut så det blir spännande. Bra för Stig att få träffa andra hundar också.

Igår kväll var jag såå trött! Det är så skönt att ha Petter hemma. Vi beställde hem lite thaimat och myste i soffan hela kvällen. Stig och jag somnade ifrån nyheterna och missade Idol-utröstningen. :) 

Nu har Stig bott hos oss en vecka. Helt otroligt hur mycket han vuxit och hur han utvecklats! Han har blivit så stor och duktig. Önskar bara att han kunde sova lite bättre, men det kommer! Lite svårt att ignorera honom när han gnäller då vi bor i lägenhet och jag vill ju inte att han ska väcka alla grannar... då blir det inge bra! När han blir för högljudd får man säga åt honom och då slutar han oftast.  

Hockey eller Idol ikväll...? det får bli dagens fråga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0