Stig har fått en tjurpick!

jajamensan, det har han! Idag var vi på Arken för att köpa lite mat.Stig tyckte att det var rätt kul att vara där, luktade mycket.  Försökte få honom att titta på fåglarna och råttorna men han såg dom inte. Fiskarna däremot var lite intressanta. Strosade runt lite för att leta rätt på faster Eva. Hittade henne, letade rätt på maten, ett nytt halsband och sen skulle vi ha ett par ben. Då fick Stig en tjurpick av faster. Jisses vad god den var =) Vi köte ett par andra ben också, tror att tjurpicken blir något av ett utomhusben... den luktar inte gott vill jag lova. Just nu bor den i en bajspåse i köket =)

Nu ligger killen i mitt knä och tuggar förnöjt på sitt nya ben! Mycket tugga nu! Snart trillar nog tänderna av...

Ikväll hade vi sån tur att vi fick åka till mamma och äta mat! helt oplanerat... Mamma hade gjort kålpudding, mycket kålpudding, så när vi var i Birsta ringde hon och undrade om vi inte ville komma och äta. Så gott =)

Imorgon ska Stig vara med Maja. Jag jobbar och han har träning och studiegruppsträff. Jag ska jobba, hoppas morgondagen blir bättre än idag, motivationen är inte på topp just nu. Mycket strul tycker jag. Dessutom längtar jag hem till trollet på dagarna. På fredag åker vi till Umeå, P har match och jag åker upp på eftermiddagen. Vi ska hälsa på Niklas och Sara och Anna och Jonas. Ska bli jättekul att träffa dom igen! Var länge sedan nu! Stig får vara med mamma och mysa tills vi kommer hem på lördag eftermiddag. Sen ska vi bara mysa hela söndagen. Kanske =)

Idag har vi bäddat i den större plastburen som vi fått låna av Ingela. Skönt att ha en bur i bilen och en i lägenheten så slipper vi släpa både hund och bur =) Han börjar bli lite tung iallafall. 2,2 kg, vi vägde honom på Arken =)


Stig i sin nya tunnel som han fått av Ingela, superrolig =)

Det finns en boll i tunneln =), Familjen Sörbrand/Fritz på hockey, PirayaStig i skogen

Nu ska vi se klart på Grey's sen blir det sängen! Skönt!



Kommentarer
Postat av: Ingela

Haahahahahaaaa, gott med tjurpick!!;) Flickorna får inte äta på sådana, de är ju ladies, får hålla sig till vanliga ben. Men jag vet att de är alldeles galna i dom, men dom luktar ju som......ja faktiskt bland det värsta man kan känna!! Men goda tydligen! Kram och ha en trevlig tripp till Umeå!

2008-10-22 @ 23:11:17
Postat av: Fredrika

Åhhh, kålpudding!! Fasen så gott :)



Stig är ljuvlig! :D



Ha så roligt i Umeå, vi hörs för prom när ni är hemma igen, väl? :D

2008-10-23 @ 10:21:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0