Nybakt

Sitter i soffan och tittar på Stig som tuggar febrilt på sitt tygben. Idag verkar det klia som bara den i tänderna. Allt som får plats åker in i munnen, tugga tugga =) Idag har jag hunnit med att baka medan Stig sov middag. Hade gjort klar smeten och skulle bara lägga fram muffinsformarna på plåten när jag insåg att jag inte hade några. Jaja, lätt fixat tänkte jag och gick ner på ICA. Slut! Lätt irriterad tänkte jag att jaja, jag åker väl bort till Nacksta då. Nähä visst ja, Petter har bilen på skolan. Så då fick det bli muffins i stora bullformar. Inte så värst estetiskt men jag hoppas de blir goda ändå. Äppel och kanelmuffins med smuldeg ovanpå. Maria G som jag jobbar med hade bakat sådana till fikat i fredags och de var såå himla goda.

Ikväll ska vi förhoppningsvis till Erica och Mattias. Vi hade egentligen tänkt ha en heldag tillsammans idag men det fungerade inte. Petter hade föreläsning som han måste gå på och Mattias har träning ikväll. Typiskt, men vi hinner dit en stund ikväll iallafall efter Mattias träning. Varma mackor och mina nybakta muffins står på menyn. =) När Petter kommer hem från skolan tänkte vi åka iväg någonstans där Stig kan få vara lös en stund. Tror att han mår bra av att få härja av sig ordentligt emellan varven. Även om vi brukar ha dubbla koppel i parken så blir det en annan sak för honom att få löpa fritt. Ska göra ett till försök att hitta en valpkurs som vi kan gå i. Vore nog nyttigt att  gå en sån och kul att träffa andra med valp. Har kollat både med Timrå, Sundsvall och Matfors brukshundsklubb samt en tjej som har eget företag, men ingen av dom har några kursstarter inplanerade under hösten. Får försöka leta vidare. Nu ska jag logga in och kolla jobbmailen =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0