Vårtecken

Idag har jag och Stig varit på årets första runda runt Sidsjön. Ett riktigt vårtecken. Jag hade lovat Stig att vi skulle vara ute länge idag. Kan inte påstå att det var torrt och fint hela vägen runt men det var härligt ändå. Solen sken ju! Stig fick ta och bada magen lite när vi kom hem men jag tror han tyckte det var värt det ändå =) Innan vi for till Sidsjön tog vi en promenad till Nacksta och hämtade bilen som varit på service och däckbyte. Sommardäcken är nu på! Stig fick snällt vänta utanför medan matte sprang in och hämtade nycklarna. Har lovat mig själv att jag aldrig ska lämna honom fastbunden någonstans där jag inte kan ha honom under uppsikt men när jag kom fram så var det en gigantisk skylt på dörren om att inga hundar var tilllåtna. Så det var bara att sätta fast honom. Som tur var så såg jag honom hela tiden och han satt snällt och kikade efter matte. Puuh!

Nu ligger vi i soffan och grisar. Eller rättare sagt jag och Petter gör det. Stig har slocknat på ett av sina nya favoritställen. En tröja i hallen. Det andra nya bästa stället är på dörrmattan. Där kan man sova ordentligt utan att riskera att missa chansen att följa om någon går ut.

Igår var vi på Mezoyo och åt med Petters familj och familjen Wimark från Bergsjö. Jättegod mat precis som förra gången. Tänk om man hinner passa på en gång till medan det är halva priset... undra vem/ vi ska lura med oss då? snart bara en timme kvar till Grey's. Ett av mina favoritprogram =)  Apropå favoritprogram. Mitt nya favoritprogram på datorn är absolut Spotify! Rekomenderas!




Kommentarer
Postat av: Farmor

Jag längtar efter Stig! Ska lägga spår till er i helgen, blir spännande :D



Förresten, det är lätt att lura med mig på restaurang... ;)



Kram!

2009-04-23 @ 10:02:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0