Bästa sortens miljöträning =)

Sitter med maten klar och väntar på Petter som borde ha varit hemma för ungefär en halvtimme sedan. Nu är hockeysäsongen igång! Bara att vänja sig. Han ringde nyss och sa att han kommer hem vid åtta och mumlade något om fys, ont i vaderna och massage. Brukar vanligtvis inte göra mat förrän han ringer och säger att han snart är på väg men idag blev det bara så... typiskt! Annars har dagen varit rätt bra. Började dock med att jag klädde på mig lite för mycket så på vägen hem från jobbet blev det svettigt. Gick en sväng på stan och kollade på alla höstkläder som kommit in. Shoppingsugen! Ska försöka låta bli då Petter och jag tänkte åka till Sthlm och shoppa i slutet på månaden. Nu med säsongen igång är det ju lite svårt att hitta lediga helgen men vi har lyckats hitta en tom lördag. Förhoppningsvis kommer vi iväg på fredag eftermiddag och åker hem på lördag kväll.

Nåväl åter till idag! Efter jobbet hämtade jag Stig hemma och tänkte att vi skulle miljöträna lite (läs: var sjukt sugen på mjukglass =)). Stigs svaghet är nog att han inte är alltför förtjust i att bara vara. Varför ska man sitta stilla och titta på när man kan leka och ha kul? Vi gick ner på stan där det var rätt mycket folk. Köpte mjukglass med chokladsås och satte mig på en parkbänk. Stig satt jätteduktigt med slappt koppel och tittade på allt och alla som passerade. Glassen var gigantiskt så det räckte till en liten smakbit till duktige Stig med. Mums! Det hade han förtjänat lillpojken =) Nu ska vi återgå till att vänta på husse. Tror Stig längtar efter husse nu för han har hämtat Petters smutsiga socka som han ligger och myser med.

Vi lyssnar på en sjukt bra gammal låt nu: Boys of the summer med Don Henley.

Ska ta och damma av kameran och se till att få fram lite bilder snart! Nu står Stig här och lägger huvudet på sned när jag frågar om husse kommer snart... Sötnos!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0