Snart semester

Bara tre ynka arbetsdagar kvar till drygt 5 veckors semester! Oj vad jag längtar! På onsdag kväll lämnar vi Stig hos mina föräldrar i Laggarberg och åker med Petters familj till Italien en vecka. Min lillebror har hotat Stig med uppfostringskollo medan vi är borta så vi förväntar oss att hämta hem en liten ängel till hund. Vi får väl se hur det blir med den saken :) Den stora frågan är bara hur matte och husse ska klara sig en hel vecka utan sin älskade lilla pälsboll?

Lillasyster har äntligen kommit hem på semster. Så skönt! Ikväll är hon med tjejerna på fest men igår åt vi middag och hyrde film hemma i Laggis. Stig var redan där när jag kom hem från jobbet. Petter är på golfresa så Tessan fick åka och hämta Stig hemma hos oss mitt på dagen. Så när jag kom hem hade han redan varit en långis i skogen med min mamma och lillasyster. Han är så duktig och det är så skönt att han kan få springa lös i skogen även fast jag inte är med. Faktum är att han är extra noga med att hålla sig nära när jag inte är med. För tänk om dom lämnar mig i skogen?! Vi är jättenöjda med hur han håller koll på var vi är när vi är ute och har honom lös. Jag inbillar mig att det delvis har att göra med att han fått lära sig sen har var liten att han måste hålla reda på var vi är för det är ingen som håller reda på honom på samma sätt. Tar han fel väg i en korsning får han själv upptäcka det. Det är ingen som ropar tillbaka honom för det. Han är noga med att hålla uppsikt och ser till att vi är inom synhåll. 

I torsdags tog min kusin Caroline och Petters kusin Karolina studenten. Grattis till dom! Det är något speciellt att titta på studenterna ändå! Så jag var till Bergsåker och fick god mat och lite bubbel och sen var jag, Stig och Petter till Bergeforsen och fick god mat och tårta igen. Gissa om jag var mätt när jag kom hem =) Sprickfärdig! Hörde av Tessan att hon och mina kusiner när dom var till henne på Rhodos konstaterat att jag alltid säger att jag är så mätt och sen går jag och tar jag mer mat. Dom har nog en poäng där... =)

Vi har fått ny lägenhet också. Första september flyttar vi in i en tvåa på ca 80 kvm på Nybrogatan. Stackars Petter var ju borta i fredags när jag kollade på den och sen blev det tokigt eftersom vi blev erbjudna en annan lägenhet vi tittat på och inte fick någon betänketid så jag ringde illa kvickt och lyckades få lägenheten på Nybrogatan. Blir spännande för honom som inte får se lägenheten förrän vi flyttar in. Hoppas att han känner som jag och tycker bättre om den. Egentligen var det lite hugget som stucket för lägenheterna var rätt lika. Högt till tak, stora fönster men i övrigt ganska slitna. Köket är inte riktigt i samma skick som det vi har nu... Budgivningen på vår lägenhet är i gång iallafall och än så länge ser det bra ut. Hoppas att den går för lite mer än vad den är uppe i nu men vi är absolut nöjda om vi får ut så mycket om senaste budet ligger på nu. Om någon är nyfiken så går det att följa budgivningen på www.e-bud.se

Nej, nu ska Stig och jag strax åka hem till Bergsgatan och ladda inför morgondagen. Imorgon ska vi nämligen åka till Ingela och prova spåra. Stig har inte gått något spår ännu, annat än efter frolic på gräsmattan, så det blir kul att se vad han tycker om det. Men först ska vi ta en rejäl sovmorgon och drömma om allt vi ska göra på semestern.... italien, rhodos, skogspromenader, valpbus, sovmornar, god mat, gott vin... mmm =)

Sov gott alla!



 

 

Kommentarer
Postat av: kicki

jag är hemma nu och då drar du?? aj aj aj! ring när du kommer hem!! hadet jättebra!

2009-06-15 @ 22:37:33
Postat av: Mormor

Hundra knyck i skogen.....men efter ett tag kom han på att man kanske kan komma av sig... oooops.....gick jättebra, hittade klöven , första gången och allt! Kram på er och var rädd om er på semestern. Ha det så trevligt!

2009-06-16 @ 21:22:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0