Tiden går fort...

Stig har redan blivit 8 månader. Snart är det april och vår på riktigt! Skönt! Tessan har kommit hem. Jättehärligt! Idag är jag ledig och vi ska på stan och shoppa och äta lunch. Det är konstigt. När hon varit hemma i fem minuter är det som om hon aldrig hade åkt. På torsdag åker hon tillbaka till Gran Canaria igen, sen inom någon vecka vidare till Rhodos. Så snart är det dags för oss att börja titta på resa dit till sommaren. Ska bli härligt!

Iförrgår var vi på utställning Stig och jag. Stig var duktig som vanligt! Fick ett hp och blev BIR. När det var dags för Best in show gick det sådär. Stig var less efter att ha fått vänta så länge och småtjurade. Gick mot alla andra raser i samma ålderklass. Gick inte vidare bland de fem bästa där men jag är ändå nöjd. Svårt när han står mot andra raser. Tror dessutom att domaren hade bedömt de flesta andra hundarna tidigare förutom Stig och dvärgtaxen och inte tittade han många sekunder på dom. Hursomhelst fick Stig jättebra kritik och kanske ännu viktigare... han beter sig alltid. Springer snällt, står fint och låter domaren titta i mun och känna igenom honom. Sen att han är snygg är ju en bonus. Madde från mitt jobb visade sin labrador Nellie för första gången. Jättekul! Hon blev BIR och BIS3 i den yngre valpklassen. Ett stort grattis till dom.


Stig med sina rosetter!

Stig tittade på skolbarnen imorse, spännande =)

Kommentarer
Postat av: Ingela

Jag är så stolt över er:) Kram

2009-03-30 @ 15:15:34
Postat av: Farmor

Han är sååå fin!

2009-03-30 @ 18:31:58
Postat av: Jossan

Vad duktiga ni är! Gick du med Stig denna gången?

Vilket datum är det ni åker till NY??

Kraaam

2009-03-30 @ 19:00:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0