Ääääättt!

Måste vara det mest frekventa tanken i mitt mattehuvud just nu! Stig är inte alls sugen på mat. Helst inte på morgonen. Vill inte ha. På morgonen går inte ens Frolic ner. Inte banan heller. Nu har Stig och jag kommit hem efter en minipromenad. Husse tyckte att han varit hängig idag så vi tog ingen lång tur. Lyckades iallafall lura i honom 1/2 dl mat på vägen. Sen åt han lite till när vi kommit hem. Men det gick trögt. Ena sekunden blir jag irriterad på honom för jag tycker att det är fånerier. Andra sekunden tycker jag synd om honom för att något tynger honom. Sen blir jag så frustrerad att jag skulle kunna äta upp dom där pluttarna själv bara för att dom ska försvinna ur fickan eller skålen. Men än så länge har jag lyckats hålla mig från det =)

Efter promenaden tog vi fram utställningskopplet. Stig blir ofta lite till sig när han ser det. Brukar ju vanligtvis innebära att man får något extragott. Och extragott går trots den lilla ätstörningen ner =)

Igår var vi och tränade lite inför Gotland. Vi for till Gertrud och Bosses fina stuga där vi tränade med Ingela och Juli. Gissa om Stig blev glad att se mamma Lotta och lilla syrran Juli? Oj vad dom sprang! Inte svårt att gissa var Stig har fått sin förkärlek till jagis ifrån. Mamma Lotta sprang glatt med och jagade hon med. Juli är så fin och verkligen pappa upp i dagen! Fast med lite mer temperament kanske =) Husse skämdes för Stig åker fortfarande på tjejdäng fast hon nog väger 1 kg mindre! Men husse ska nog inte säga så mycket. Han åker också på tjejdäng ibland fast matte väger 40 kilo mindre! Då skäms Stig över husse ;-)

Vi började dagen igår med att äta brunch på charm med Stefan och Emma. Jättemysigt fast jag tror att vi alla var lite småsega. Fanns mycket gott att tugga på! Lördag kväll var vi hemma hos just Stefan och Emma tillsammans med Magnus och Kristin. Stefan och Emma bjöd på jättegod mat. Grillad fläskfilé, potatisgratäng, sallad och sås som vi åt ute på deras innergård. Jättemysigt! Killarna spöade tjejerna i kubb två gånger på raken och tjejerna spöade killarna i Buzz. Vänta bara tills vi tjejer övat lite så ska vi spöa dom i kubb också. Lite vin drack vi också och avslutade kvällen på Oscar's. Fick träffa Kicki N och Sebastian, Kicki H, Emelie och många fler. Kul =)

Nu ska vi nog fixa lite mat tills Petter kommer hem från träningen för nu kurrar det i magen. Nu håller Stig på att försöka möblera om i hallen genom att envist försöka dra sin mjukisvovve ut ur buren. Dock inte genom öppningen utan genom gallret. Tror det är bäst att jag går och räddar voffsingen som nu sitter fast i gallret =)

Kommentarer
Postat av: Farmor

Sofie! Jag är så stolt över er! Ni är så duktiga!



STORT STORT GRATTIS till CK bästa hane och BIM på gotland!! Underbart! :D

2009-05-10 @ 13:26:02
URL: http://fjo.blogg.se/
Postat av: Monica

Grattis till Stigs fina debut i ringarna,nu är det bara att fortsätta att slå undan benen på alla andra,det kommer att gå som en dans.Jag o Dante ser fram emot flera trevliga utställnings resor m Stig

2009-05-11 @ 11:58:02
URL: http://tretaxar.blogg.se/
Postat av: Mommo

Hurra för Stigges debut, och för den strålande debuten av matte Sofie. Inga nerver utanpå där inte!!! Oj, oj i Österbybruk.....håll i hatten alla konkurrenter!!!! Kram till er!

2009-05-11 @ 17:02:33
URL: http://www.kennelprive.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0