Zzzz.... Zzzz....

så låter det hos mig just nu... Det är lille Stig som ligger brevid matte i sängen. På rygg och med halsen i en vinkel som förmodligen gör det lite knivigt att andas. Småsnarkningarna måste vara världens sötaste ljud. Så rofyllt :) Husse är på värmning då dom möter Leksand i eftermiddag. Först ska vi hinna heja på hans kompisar Kim och Bula som kommer upp från Hudik för att se matchen. Vi ska klippa småtassarna på Stig, handla lite mat och åka till skogen.

Igår var vi och bowlade med Stefan och Emma. Husse satte ribban redan i första omgången genom att spräcka byxorna! Emma slog en strike direkt! Det blev tjejerna mot killarna och förlorarna skulle få ta disken efter middagen. För mig började det dåligt, sen gick det skitbra och sen gick det mindre bra igen. Fasiken hade det bara inte gått mindre bra på slutet hade vi nog spöat pojkarna. Men jaja, nästa gång tar vi dom :) Efter en snabbhandling på ICA Maxi (Petter fick snällt sitta kvar i bilen då hans byxor nu hade en flik vid gylfen som fladdrade när han gick). Vi hade bestämt oss för att laga en trerätters middag. För en gångs skulll.... vi är annars experter på att köpa hem en pizza och jäsa i soffan. Menyn bestod av:
Hemmagjord skagentoast med massor av räkor
Laxknyten i ugnen med ruccola, körsbärstomater, dill, citron och massor med smör. Serveras med ris
Marängswiss
Efter det massor med godis :) Jättegott var det och jag blev så mätt att jag rullade fram på sista promenaden med Stig. Han tyckte som vanligt att det var jättekul att Stefan och Emma kom på besök... Alltid kan man lura någon av dem att leka en stund :)

Nu ska vi sätta fart... Vad skönt det var att få en extra timmes sömn inatt! Dessutom tog Petter ut Stig imorse... händer inte alltför ofta eftersom det är jag som är morgonpiggast. Lyx! Ha en trevlig söndag allihopa! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0