Uppdatering

Ja, nu tyckte jag att det var på tiden med en liten update! Det har väl inte hänt så mycket sen sist men ändå :) hundarna mår bra! Vi försöker ta tillvara på ljuset och åka till skogen så ofta det bara går... det dröjer inte så länge innan det blir för mörkt på kvällarna. Får väl se om det blir en riktig utflytkt till helgen, kanske tar med lite fika och plockar svamp. Det vore mysigt! Lillasyster kommer äntligen hem imorgon. Som vi har längtat! Sen den dagen hon for ungefär :) och det är ju ändå 2,5 år sen. På fredag ska vi, eller rättare sagt jag, på kräftskiva. Petter har match i Skellefteå, om han nu kan vara med. Han stukade foten rejält under matchen mot Timrå och den är fortfarande inte bra, men han tror ändå på spel. Jaja, det är väl typ tredje året på rad han missar den där kräftskivan. Jättetrist! Sen  åker han förmodligen till Sthlm över helgen så det blir bara jag och pojkarna hemma. En riktigt skön helg med skogsturer och soffmys ska vi ha. Precis i Miltons smak. Mycket mys och promenad utan koppel är hans favorit! 

Själv är jag hemma från jobbet och kurerar mig. Har åkt på en förkylning och känner mig rätt sliten. Har hinkat i mig citronvatten så förhoppningsvis är det bättre imorgon. Snälla Elin kommer om en liten stund och ska ta ut hundarna på en prommis. Tur att vi har henne! Det blir lätt bra fart inomhus om inte grabbsen får gå ut ordentligt varje dag. Favoritleken inomhus just nu är monstret-under-filten-leken. Den går ut på att en hund stoppar en filt, ett klädesplagg eller badrumsmattan över huvudet medan den andra försöker attackera "monstret" under filten. Det är tydligen jättekul! :) Utomhus vill Stig fortfarande helst leka jagis och får ofta Brolle med sig medan Milton helst gör golfbana av gräsmattan. Att göra småhål är jätteskoj! :) Småpojkarna hjälper till i mån av tid. Det är roligt att se hur mycket Brolle tar efter mina, men han har inte lyckats få till skallet som Miltons och Stigs. Alla som har hört vet hur jag menar, Juli låter likadant. När mina pojkar sover hos Brolle sover dom i köket och Brolle i "sitt" rum. Varje morgon är mina jättenoga med att direkt när dom kliver upp springer dom och hämtar Brolle innan dom alla springer ut i en enda röra. Milton glömmer bort honom ibland men kommer på sig halvvägs ut och springer allt han kan för att hämta honom. Söta pojkarna! Dom tycker så mycket om varandra :)   

Nä nu ska jag återgå till att pimpla citronvatten! Med lite tur kommer Petter hem snart med lite god frukt åt mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0